Välkommen till Moose Garden
Hittade den här hemsidan, att vi har ett Moose Garden har jag vetat länge. Kan det vara ett utflyktstips månnetro? Har själv aldrig varit dit,trots att vi passerar när vi åker till en av våra döttrar.
i skåne finns en älgpark, den ligger i västa torup
mellan perstorp-tyringe hur det är med besökarna vet jag ej vi hade 3 älgar samtidigt i vår trädgård en gång, vid ett annat tillfälle mor coh barn älg som pratade med varandra mysigt men många tyckte inte de passade i villakvarteren

Det roliga är att min farfars far ägde på tidigt 1900-tal den gården i Hissmossa som nu är älgpark och min farfar ägde huset som ligger precis före älgparken så det är gamla barndomsminnen kopplat till den trakten. Jag kan verkligen rekommendera älgparken Ingelbo i Hissmossa. Ägarna är trevliga och servicevilliga.
Kontaktuppgifterna är koppierat från Hässleholms hemsida
Ingelbo Moose Park
Ingelbo, Hissmossa 3218
28292 VÄSTRA TORUP
Tel: +46 (0)451-550 18
Fax: +46 (0)451-521 66
www.moosepark.just.nu
Kul att det finns en i er landsända också, de kanske känner till varandra, vem vet. Min sambo och grannen skjutsade iväg några lass av den ner klippta syrénhäcken en gång, som älgarna fick att tugga på.
#2 Extra kul när man kan kombinera utflykter med släktforskning.
;-)

Ja, jag gillar att åka till platser som mina förlevande har trampat trappstenarna på. Det är intressant och lite hissnande att vara på samma plats som de har levt och verkat på.

Visst är det spännande. Tycker om att tänka att här har mina förfäder vandrat en gång i tiden. Fick en gång gå in i en gammal stuga, där man trodde att den kunde vara från 1700-talet eller även äldre. Där var min mormors mormor född. Då känns det.
Vad ska man ha som signatur tro?
Håller fullständigt med er mostermimmi o Leja,man ser platserna och omgivningarna ur ett helt annat perspektiv när man vet att ens förfäder har levat där. Så sant som det är sagt.
mostermimmi så kul att du kände till denna gården som nu är älgpark, pappan till mannen i huset känner jag
i juli mån. finns i v.torup vägkyrkan i 2 vec. besök den gärna och berätta om dina rötter jag tror hembygdför. skulle bli glada.
fört är det ett programm i kyrkan kl. 14 därefter fika i församlinghemmet mitt över (gamla elim ) det är alltid öppet till kl.17 så kyrkbesök är inget tvång för att gå till F.H.

Lizzkulla, Tack för tipset! Ja, då kanske man ska köra dit, min far är ofta där och vattnar gravarna. Han är den enda kvar av syskonen som orkar göra det numera.
jag har hittat en grav i v.t. som jag sökt sedan 1991
eric andersson en liten rund sten på mellankyrkogården
han låg hos sin mormor morfar där deras barn också ligger så svår att hitta p,g.a.d.
har gått förbi här många gånger, frågat vår gode vän stig ivarsson i lunnahöja västra torup men han visste inget
har då frågat efter svala,jackobsson-andersson trodde på något av dessa namn.men det var ej rätt utna en tant i församlingen visade oss för hon visste bakgrunden. så kan många besök på kyrkogården bli
#10 Ja, det är extra kul att hitta rätt när man letat länge.