Proveniens iFokus

Proveniens

Etiketterböckerlästips
Läst 1904 ggr
AndersE
0

Ängelholm 2008

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är nyss hemkommen från ett "releaseparty". Det är årets julklapp - Ängelholms hembygdsbok 2008 - som idag levererades från pressarna. Eftersom det i år är ett Ängelholmstryckeri som tryckt boken skedde "partyt" på tryckeriet.

Så nu har jag en nytryckt bok framför mig. En fantastisk bok som vanligt och på många sätt.

I år är temat 1940-talet. Den första boken kom 1988 och detta är den tjugonde boken. Ambitionen är att böckerna ska fortsätta ges ut tills Ängelholms firar sitt 500-års-jubileum 2016 - och då kommer krönikan också att hinna ifatt tiden.

I årets bok har många varit med och berättat om sina minnen från 40-talet och jag ser fram emot att få läsa.

(Jag är t.o.m. själv med på en hörna. Inte med egna minnen utan med en händelse jag fått berättad av farfars lillebror.)

AndersE
0

Artikel i HD

(Jag skymtar på några bilder…)   ;-)

lizzkulla1
0

vi var på mötet på gamla f.10 varje år ordnar de så fina mötesplatser   2008 kunde ju bli på det nya museet i hembygdsparken.

fick också in en liten berättelse om en del av mitt barndoms liv.

under sig. lisbeth jönsson-gyllström

glädjen att komma med var mycket större än berättelsen

Cheyenne
0

Grattis AndersE och hela gruppen bakom boken.

AndersE
0

#3 Tack. Igår var jag på styrelsemöte för att diskutera nästa bok. Den kommer bl.a. att ha tema 50-tal, vilket innebär att det finns många, många som har minnen och det finns många, många som har bilder. Svårare att sovra än att hitta…