Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettproveniens-i-fokus
Läst 653 ggr
AndersE
0

Ny forumgrupp - laviner

Efter önskemål finns nu en ny forumrubrik - släktforskningslaviner!

chrissan
0

Då kan vi öppna diskussioner under olika namn så blir det lättare att följa med. Svåra problem inom släktforskningen kan tas upp och man kan vara ganska bred i sina svar.

Cheyenne
0

*applåderar*

MYCKET bra initiativ!

AndersE
0

#2 Det var chrissans initiativ!

svenne
0

Mycket bra!

AndersE
0

Jag har flyttat några gamla strängar till den nya gruppen. Säg till om någon mer ska flyttas - eller någon blivit felaktigt flyttad.

AndersE
0

Jag skulle gärna se en fortsättning på lavinerna. Det är nog inte bara jag som försöker hänga med i farten, och misslyckas…

Det vore fantastiskt om "någon" ville sammanfatta dem när de rullat färdigt. Om lavinerna utmynnade i en liten mikrohistoria skulle vi få många spännande berättelser - men vi skulle också få en koppling mellan resultatet och det bakomliggande arbetet.

Tänk att få läsa en spännande berättelse - och sedan kunna titta på den långa sträng där hemligheterna lockades fram, med exempel på hur man kan arbeta, och vilka källor som använts.

Så hugade skribenter - fatta tangentbordet och sammanfatta valfri lavin till en liten berättelse!

Skrattande

chrissan
0

Jag känner mig skyldig, har ju lovat en historia om Barnhusbarnet. Det har varit ett allmännt kaos på jobbet en längre tid så det har varit trögt med koncentrationen, men det är nästa mål att uppfylla.

Flera andra laviner är ju också spännande, men kan ju bara sammanfatta längst ned till att börja med. Så kanske det kommer mer data, när lavinen lyfts upp igen.

AndersE
0

#7 Ja, en sammanfattning är ju en god start…

Och det finns väl fler än du som kan sammanfatta…?

Flört