Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettdokument
Läst 2237 ggr
rattlebonecar
0

bildarkiv jemtland

http://bildarkivet.jamtli.com

ett bildarkiv med många gamla foton och lätt att söka det man letar efter.

AndersE
0

Så synd man inte har släkt i Jämtland…

Solveig
0

Vilken skatt! Jag har hittat två kort på mormor och ett på min farmor och farfar och hennes föräldrar och jag har bara hunnit genom hälften på Frostviken. Jippee! Här ska beställas!

AndersE
0

#2 Wow - kul!

ambi
0

Vad trevligt att man kan beställa kort därifrån.

Mimaroben
0

Säger som #2, vilken skatt! Har nästan hela min släkt i Jämtland, så stort TACK!
(Hittade på första försöket min morfars morbror från Frostviken.)

Solveig
0

Jag tänkte på dig Mimaroben när jag tittade på bilderna, det fanns många Åhrén med. Jag läste ju om dina middagsgäster och kommer ihåg en farbror Åhrén från Storvattnet.

Mimaroben
0

#6  Ja, visst är det fantastiskt!
Kan bli dyrt att köpa loss alla foton jag förmodligen kommer att vilja ha Skrattande  Såvitt jag har hört är Åhréns-släkten en same-släkt. Har många gånger funderat på att ta kontakt med de som finns idag men har ännu inte kommit till skott.

Har du också släkt i Frostviken?

Solveig
0

Jag är född i Gäddede och både mamma och pappa är från Frostviken, mamma från Gäddede och pappa från Jormlien. Åhréns är ju en stor och välkänd släkt där.

AndersE
0

Jag har lagt till sidan i länksamlingen

Hirit
0

Oj då,inte visste jag om det här förrän nu. Men visst vet jag om Minnesbanken i Östersund,men har inte varit där på år o dag(fast det ligger endast tre mil ca.från Nälden.)Inte har jag tittat på hemisdan på länge heller. Nä,nu får man leta runt en stund.

Hirit
0

rattlebonecar  Tack för länken, vilken tur man har.