Klistra in (på ifokus)...
Vi hade en liten "frågestund" kring att klistra in formatterade texter. Någon påstod att om "allt" - länkar t.ex. - följer med så kan även virus, spyware och annat följa med.
Misstanken i den aktuella diskussionen om att porrlänkar skulle följt med är jag säker på var helt felaktig, men jag kollade med ifokus-gänget. Svaret:
"Editorn städar bort sådant som inte vi tillåter. Prova t ex att försöka klistra in en YouTube-film så ser du ett konkret exempel på att det inte går.
Länkar, viss formatering och bilder är ju sådant vi vill att man ska kunna ha så det fungerar."
Test av att klistra text och bilder från det stängda Förbundsforum.
Lite aktuell statistik:
Veckovis (rullande)
Antal inlägg
Antal aktiva skribenter

Kan alla se bilderna? Jag kan, men det kanske beror på att jag är behörig.
Man kopierar inte bilderna i sig, utan man kopierar htmltaggen img och källan är en extern fil.
Vad är det editorn tillåter och inte tillåter? Den kan ju inte veta vad för bild som döljer sig bakom en länk. Kanske vissa speciella sajter är blockerade, typ YouTube?
#1 Jag ser inga bilder.
#2 Nej, jag tror inte man kontrollerar var länkar går. Det faller väl mer under Skrivregler och moderering.
#3 Då funkar det alltså som i Disbytfallet. Den andra sajten kollar om man är behörig/inloggad, är man det visas bilderna annars så (i Disbytfallet) så lägger den ut en inloggningsruta. Vad sker i FF-fallet? Blir det helt tomt eller ser det ut som en bild som inte kan visas?

Jag ser det i alla fall

2007-12-20 Scangen erbjuder RSS-kanal till Anbytarforum
:: Välkommen till ScanGen ::
Portalen för alla som söker sina rötter, i Skåne och i hela landet.
tar bort test
Tilläggas kan att om man abonnerar på inlägg, så följer länkar och bilder med i mejlet också, och bilderna laddas ned automatiskt om man inte läser eposten 'offline'.
Det är helt klart trevligt att kunna formatera sina inlägg. Nu har jag tagit intryck av iFokus och Anbytarforum och lagt in open sourceprogrammet FCKeditor i mitt Efterlysningsforum.
Valde dock att förhindra inkopiering av redan formaterad (t ex html) text. Den formatering som tillåts är den som knapparna visar.
Klipp ut, kopiera och klistra in-knapparna fungerar inte i Mozilla och Firefox, så dessa väljer jag avsiktligt bort. Får jag en fet donation från Bill Gates kanske jag omprövar beslutet! 

Jag klippte alltså och klistrade in din bild och text Anders B….
Och jag använder Firefox3

# 12 Håller med ….
Knapparna behövs inte, enklare att använda Ctrl-C, X och V.