Söndagspromenad men var?
Det här fotot (tyvärr i dålig kvalitet) är taget 1950 och föreställer min mamma (längst till vänster) på söndagspromenad med två av sina syskon samt min morfar. Jag vet var fotot är taget men vet du?
PS! Jag fascineras lite av att man klädde upp barnen för en söndagspromenad med vita sockor och kappa.

Drottningholm?

Du spikade den direkt perth! 
Well done!

Söta ungar, min vännina brukar klaga på dagens prinsar och princessor, för de är klädda som små barn på femtiotalet. När man ser det här fotot förstår jag vad hon menar.
Drottningholm var det, jag tyckte jag kände igen slottet.
Vad ska man ha som signatur tro?
Ja, så var det! Jätteviktigt att man tog på sig de bästa kläderna när man gick på promenad. Det verkar ha varit ett vanligt nöje förr på söndagarna.
På 60-talet hade jag sytt en röd ylledräkt. I bröstfickan hade jag en konstgjord liljekonvaljkvist, på huvudet en pepitarutig pillerburk (så hette hattarna) och även pepitarutiga spetsiga promenadskor. Jag tyckte jag var väldigt tjusig och det måste ju uppvisas. Alltså blev det en sväng ned till stan på promenad med en väninna. 

Vad söt du var Solveig. Står du på tå? 

Ja det måste jag ha gjort! Det har jag aldrig sett förut :) Jag ville väl verka stor, jag är hela 4 år här.

Jag tittade på fotot just nu och det var genast Drottningholm. Men parken ser väll lite anorlunda ut idag?
# 0 Jag tyckte det var likt SkoKlosters slott m park ..Men de kan ju påminna om varann..
Jag såg också att det var Drottningholm, men om jag inte hade varit där förut så kanske jag inte had haft en aning. Snyggt med svartvita kort - och ni som är med på dem är fina.