Om du inte redan har hittat svaret så kommer ett tips här. 
Två bra sidor som jag brukar använda mig av för sådana här funderingar:
Jonas Arnells sida Ordnar, dekorationer och Medaljer i Sverige

Och den översta på slaget ser som sagt ut som ett skyttemärke men jag vet inte att jag har sett det med hänge, det brukar ju bara vara en nål bakom.
Nr två i första raden tycker jag mig tyda som Christianstads läns skytteförbunds medalj. Nr ett i samma rad och även de i rad två ser likadana ut, men valörer och bandfärger kan jag inte säga något om.
Nr tre i första raden kan jag inte tyda.

Fem av de sex medaljerna verkar ha samma vapensköld, bortsett från det översta skyttemärket. Kanske några förtjänstmärkem man fick med jämna mellanrum i något ordenslag eller annan sorts sammanslutning?
Ungefär som förtjänsttecken vart tionde år i trafiken för skadefri körning. Min svärfar hade 5-6 såna här märken i grillen på bilen, (antagligen beroende på att alla andra bilister hade hållit sej på behörigt avstånd från honom i trafiken i sextio år
).
Bara en teori….
#2 Tack Elllobo! Jga får gå igenom sidan noga senare. Jag vet att min farfars far hade ett intresse av skytte, så visst kan hans bror ha haft det också. Kristianstads län stämmer ju!
#3 Svenne, min farfars far var med i "Odd fellow", och kanske var hans bror också med i något? Sedan var han hantverkare - skomakare och målare - så där kan ju finnas sådan anknytnig också.
Anders.
Jag fick nog ett sådant skyttemärke som är överst på bilden och femton kronor,jag slängde märket och gick på en matservering i Uddevalla och beställde en dubbel portion av stekt fläsk och ägg och potatis.Jag var arg för det var nära jag skulle åkt in i buren.
Man skulle stå som ett stearinljus och göra honnör när man fick märket,men jag glömde mig och tog Översten i hand och bugade mig djupt och tackade så belevat jag kunde,jag tänkte nog mest på dom femton kronorna.Egentligen var jag nog nästan den sämste skytten på hela regementet,det var en som var sämre,han var sotare.Sen fick jag höra att Översten tyckte det var roligt,men Kapten skämdes väl för att han hade en sådan Flane på sitt Kompani.Vi var 2 på kompaniet som tog märket.Man skulle skuta 12 skott på 8 secunder eller tvärtom,jag minns inte riktigt.
AndersE. du kan väl säga till om jag blir för tjötig här på Proveniens.Anbytarforum räknar jag inte med längre,tråkigt nog.
Mvh. Arne
#5 Du är inte alls tjatig!
Jag var "också" en duktig skytt… Jag fick faktiskt skyttemedalj och 50 kr!

Anders, vad är det för vapen i skölden på medaljerna?
Kan det vara någon lokal hantverksförening eller dylikt som gav ut förtjänsttecken med jämna mellanrum? Var bodde han, det kan ju vara ett stadsvapen? Går det möjligen att scanna med högre upplösning så man kan se texten eller vapnet lite bättre….?
Han bodde i en liten by - Starby - utanför Ängelholm.
Jag har inte bilden i original - bara scannad.