Vi vill läsa din berättelse
Ni är några stycken som redan har bidragit med berättelser här på Proveniens - nu senast svenne!
Jag hoppas att ni andra också ser möjligheten. Många stöter i sin släktforskning på något som förtjänar en berättelse. Det kan handla om en person, en plats, ett föremål, en händelse…
Visst går det att berätta med ett vanligt inlägg, men artikelformatet ger andra möjligheter. Att lägga med länkar och bilder t.ex. Och sedan hamnar den ett tag överst på blogsidan. Det kan ju vara trevligt att visa upp sin berättelse för vänner och bekanta.
(När jag själv skrivit något brukar jag göra en utskrift från blogsidan och lämna till t.ex. släktingar som är intresserade, men inte använder internet).
I den nya versionen av iFokus som det nu arbetas på kommer ni medlemmar förmodligen få bättre möjligheter att använda artikelformatet. Men redan nu kan jag hjälpa er att använda det.

Anders. Du sätter pekfingret mellan revbenen på det dåliga samvetet och vrider om. Hur skall det bli tid till detta? Jag har gett mig på att väcka liv i mina gamla, bristfälliga kunskaper i franska språket. Läxorna tar hela veckan. Släktforskningen ligger på is och Anbytarforum känns avsomnat. Jag får lov att plocka fram släktens odåga, eller skall jag ta det svarta fåret? Odågaan blir nog bäst. Av hans historia blir jag litet glad.

Vi vill gärna höra om både odågan och svarta fåret, det brukar vara spännande historier!
;-)
Den som väntar på något gott väntar inte för länge - men den som väntar på någon som gått har väntat för länge.