Proveniens iFokus

Proveniens

Etikett: övrigt
Läst 783 ggr
Sivan
0

TV Kanal lokal

Här äre en hemsida till en lokal TV kanal som finns i Stockholm, Östergötland, Göterborg och sist och kanske mest i Skåne. (Min farfar kom ifrån Ystad). Här i Östergötland visas bl.a lite gamla filmer och reportage från idag. Olika evangemang som är på gång. Vidare har dom diskusionsprogram där några inbjudna gäster pratar lite lättsamt om olika aktuella saker. Lite trädgård finns också med. Har någon annan sett den kanalen? Jag tycker att det är roligt att se program som handlar om ens egna hemtrakter.

http://www.kanallokal.se/

AndersE
0

Den kanalen har jag inte sett tror jag…

När man inte bor "himma" är det alltid roligt att få glimtar därifrån.

Ängelholms Lokal-TV tittade jag på för många år sedan. De hade någon gång intressanta inslag för oss med historiskt intresse.

Sivan
0

Så här står det på deras hemsida.

Så får du tillgång till Kanal Lokal Skåne:
Nu kan du se mer av Skåne utan att ens gå utanför dörren. Utöver det digitala marknätet sänder vi i Canal Digitals kabelnät i Malmö, Oxie, Limhamn och Staffanstorp (kanalplats S32) samt MKB:s kabelnät (kanalplats 12). Det betyder att över 300 000 skåningar nu får nyheter via Kvällsposten varje morgon och kväll, samt aktuella program som till exempel Sportmagasinet och Skånepatrullen. Så om Kanal Lokal inte ännu finns i din TV, tala med din fastighetsägare eller skaffa dig en digitalbox (inget abonnemang behövs).
Vi ses på Kanal Lokal!

Så jag trodde att du kunde få in den kanalen. Det var ju tråkigt för här i Östergötland har dom en hel del roliga program, så jag antar att dom skånska programmen är lika intressanta.

AndersE
0

Jag har en sån där grej på taket - kallas antenn…

Flört