Nytt släktforskningsprogram på SVT
Letar du efter en okänd förälder eller har du en olöst familjegåta som du söker svar på? SVT söker just nu personer som vill få hjälp med DNA-spårning i en ny tv-serie.
Jag skickade in en ansökan idag. 😊 Tyvärr lär chansen nog vara liten att de väljer min familjegåta, men det hade varit roligt om de hade kunnat lösa den. Enda nackdelen är att de väl vill att jag ska vara med i programmet också. 😳
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Kul grej och jag har faktiskt bara i dagarna beställt ett DNA för att se vilka släktband jag kan tänkas ha, är adopterad från Tyskland och vill veta mer på den sidan men här i Sverige har vi släktforskat grundligt men nu vill jag veta om min biologiska släkt. TV är jag inte intresserad av att vara med i men en bra program ide är det och lycka till Carmarino att du kommer med. Heja heja heja 😎😎😎
#1: Är inte heller intresserad av att vara med i tv, men skulle de tycka att min släktgåta är av intresse så lär jag inte komma undan. Så det är lite dubbelt. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#0 "Opportunity knocks" - lycka till!👍
#3: Tack. Fick ett standardsvar från SVT:
Tack för att du hör av dig med din familjegåta!
Vi kommer att gå igenom alla mail. Det kan ta lite tid men du kommer att få återkoppling om vi har möjlighet att gå vidare med din historia eller ej.
Med vänliga hälsningar,
Redaktionen för den nya dna-serien på SVT
Så det är bara att vänta och se. Har skickat med rätt mycket dokumentation av det jag själv hittat, så vi får se om de anser att det är något som går att gå vidare med.
- Redigerat 2021-08-25 17:51 av Carmarino
2024 I morgon (11 september kl. 20.00) ägnas Studio 65 på Kunskapskanalen åt släktforskningens olika aspekter och med flera kompetenta gäster i studion. Kan ses till den 30 juni 2028.
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
- Redigerat 2024-09-10 08:51 av Fornöga
#4: Hade helt glömt den här tråden. Fick ju ett "riktigt" svar så småningom, där de sa att släktskapet var för långt tillbaka. De tog bara med personer med en okänd förälder och min fråga gällde mormors far.
#5: Spännande. Ska kolla på det. 👍