ifokus nu och lite framöver
Lite periosdvis så märker ni säkert att iFokus "strular". Det kommer felmeddelande, på hela eller delar av sidan. Ofta löser det sig med att ladda om sidan. Här kommer lite information:
Nyss fick jag detta:
"Vi har en enorm fragmentering på vår databas som måste rättas till, därav de problem som man kunde se igår kväll."
Tidigare har jag fått information om att:
"Många av buggarna är rapporterade tidigare. Dit räknas bland annat de fel som brukar dyka upp ute i högerkanten och under nattetid. Dessa arbetar vi på att försöka lösa till nästa release av iFokus. När denna relaese kommer att ske är inte ännu fastställt men det kommer troligtvis att bli under oktober."
Rent generellt kan man väl säga att det verkar finnas två problem.
- Det ena är att alla som arbetar med iFokus också har andra arbeten. Så mycket inkomster finns ännu inte att man kan ha någon anställd.
- Det andra är "växtvärken". Det har registrerats över 20.000 medlemmar, finns över 50 sajter och görs nästan 15.000 besök per dygn. Den senaste veckan gjordes 29.000 unika besök! I fredags skrevs totalt 8500 inlägg och kommentarer.
"Fokus" den närmaste tiden kommer i alla fall att läggas mer på att utveckla den nya sajten, och mindre på att åtgärda de gamla "småfelen".
Det akuta felet - fragmenteringen - ska vara åtgärdat nu!

Oj, oj. Vad detta växer. Förstår att det värker både här och där. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Vad skönt när saker och ting krånglar,så man kan få uppleva den ljuva känslan när det ordnar till sig.Så trist ett liv skulle vara utan problem. Ju jäkligare man har haft det,ju bättre mår man,när man får det bra.Så trevligt det är de stunder då datorn fungerar och man kan läsa Proveniens.
Mvh. Arne
#4 :-) Tack Arne!
En liten test! Jag har försökt lägga in ett inlägg i en annan tråd tre gånger, men får bara upp texten "time expired". Kollar om det fungerar nu, innan jag skriver igen…
Som ni kanske märker har inlägg och kommentarer lite svårt att "gå in"…
Ett tips:
När du skrivit, markera texten och "Ctrl+C" innan du trycker publicera. Skulle det då inte fungera kan du bara markera i skrivrutan och trycka "Ctrl+V" och prova igen…

Gjorde så hela kvällen igår, blev så trött tillslut att jag helt enkelt stängde av datorn. Under min mest produktiva tid…/Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag har fått information om att det jobbats med problemen stora delen av natten, så jag hoppas det ska fungera bättre från idag, lördag…
Även om mycket tid och energi nu läggs på att komma till rätta med de akuta problemen - som ändå är rätt sporadiska nu, tycker jag - så anar jag ändå att det funderas en hel del kring framtiden.
Jag tror att vi kan se fram emot några spännande nyheter om en månad eller två…
Uppföljning till #10:
Även om det dröjer ett tag till så kan jag avslöja att jag fått se lite "förhandstittar" på vad nya ifokus-versionen kommer att innehålla. Mycket nytt kul blir det…

Nyfiken !!!
eller…

Jag blir ju jättenyfiken nu…! Kan du inte bjussa på en liiiiten "teaser"?
Nyfiken i en strut…

Jag är ju inte släktforskare för ingen anledning…..! 
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge
#16 Men den som väntar på någon som gått, har väntat för länge…
;-)

Måste instämma med Anders #17 Men den som väntar på någon som gått, har väntat för länge… det är så sant vänta inte för länge med att ge oss ett pyttelitet smakprov - jag är också nyfiken på det nya som komma skall på denna trevliga sajt och Forum.
Men för an del så stämmer det med #16 Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge också.
Jga vet inte så mycket egentligen, men saker som diskuterats är förbättrade fotoalbum och dagböcker.
Jag tror att det kommer att dyka upp saker man kan "köpa till" - dvs "grundifokus" fortsätter att vara gratis, men med möjlighet att köpa extra funktionalitet.
Ungefär så som vi var några som tyckte att anbytarforum skulle utformas…