Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettdatorprogram
Läst 1187 ggr
Cheyenne
0

Nya versionen av Genline

Stängde ner Genline i fm för att starta om den och därmed få den uppgraderad till senaste versionen. Självklart började det stöka till sig och jag fick errormeddelande hur många gånger jag ens försökte. Tänkte att jag ringer INTE sambon. Till slut, efter några fula ord och lite svett kom den igång. Och än så länge ser det väldigt trevligt ut. Någon som testat den nya funktionen med GIDx?

chrissan
0

Det såg ju tjusigt ut. GIDx har jag inte lyckats med än. Men nedladdningen gick fint trots spärrad tjänstedator

chrissan
0

Jo, det funkar faktiskt! Vad bra: Men bara på scb-materialet än så länge

Cheyenne
0

#2 Härligt! Jag som alltid suttit med scb-registren på genlines hemsida för att hitta rätt sida till fs. Nu slipper man det.

Så att söka på en gård tex fungerar inte….?

AndersE
0

Nya versionen släpptes alltså idag och hämtas här!

Det var problemfritt för mig att ladda ner och installera. Ser bra ut, och jag provade lite med GidX - lättare att hitta i scb.

chrissan
0

Tydligen är det meningen att användarna ska kunna indexera så att dt i framtiden ska gå att söka på gårdar och byar

Gnidde
0

Inga problem med uppladdningen och sökandet.

Hälsningar Gnidde.

svenne
0

Det gick smärtfritt här också, dock tycker jag också som Anders,  att det är lättare att använda Scb-registren än GIDx (än så länge) man blir väl varmare i kläderna när man mixtrat ett tag, kanske.

AndersE
0

#7 ;-) Jag menade att med hjälp av Gidx blev det lättare att hitta i scb…

zachs
0

Inga problem här heller!

Solveig
0

Uppladdningen gick på några sekunder, swosch sa det bara!

svenne
0

#8 Javisst, efter att ha kommit på upplägget och "kört" en liten stund, så visst är det så, att det är lättare att komma rätt i Scb-materialet med hjälp av Gid-x, helt klart!Generad

Cheyenne
0

Okej, jag går och ställer mig i skamvrån Generad

Som vanligt "s**t bakom spakarna"

blombuketten
0

Gick lätt här med. Nu ska jag försöka se om jag förstår mig på´t……och det kan bli värre det…….med ärtan som skramlar omkring inne i mitt huvud Skrattande.

blombuketten
0

Ha, precis som jag tänkte……jag fattar ingenting. Vad är det för namn jag ska skriva in där på GIDx-sidan?

Botilla
0

Du ska skriva in församlingen

blombuketten
0

#15. Aha, tack för svar.