Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettproveniens-i-fokus
Läst 1258 ggr
AndersE
2006-04-08 17:46
0

Lite buggigt...

…är det just nu, som ni kanske märkt?

1. Inläggen "fetmarkeras" även om ni själva gör en kommentar, så när ni tittar efter och tror där är en ny så är det inte det…
  2. Efter att ni gjort en ny kommentar, kommer det nu upp en ruta där ni kan göra olika val. Ganska fiffigt, men också lite irriterande kan man tycka. Man behöver faktiskt inte göra något val om man inte vill - kommentaren publiceras i alla fall.

Båda dessa saker kommer att ses över. Ettan ska definitivt åtgärdas. Tvåan ska utvärderas och eventuellt förändras.

Ha tålamod! (Hela iFokus-konceptet drivs ännu utan inkomster så allt arbete görs av hängivna människor på deras fritid)…

AndersE
2006-04-09 01:16
0

Sådär! Nu har pågarna varit flitiga och duktiga!

• Fetmarkeringen fungerar på rätt sätt igen.
  • Nu kan du kryssa i en ruta nästa gång alternativ-rutan dyker upp - så slipper du se den igen.
AndersB
2006-04-09 11:12
0

Trist att få såna här felmeddelanden ibland:

Server Error in '/' Application.

=========================================

not-null property references a null or transient value: Se.iFokus.Community.MessageBoard.Notification.Site

Det borde administratörerna se till att användare slipper se. Det brukar gå att ordna en specialtext om något fel inträffar, typ "Det är just nu problem med tjänsten, återkom senare".

AndersE
2006-04-09 13:33
0

Jag förstår tanken, men samtidigt brukar teknikerna uppskatta en kopia av just den texten.

Staffan
2006-04-09 21:20
0

#2 (AndersB)

När dök det felmeddelandet upp?

Mvh // Staffan

AndersE
2006-04-09 22:06
0

#2 Våra tekniker stöder min kommentar - att kunna vidarebefordra en sådan text underlättar felsökningen mycket.

kjersti
2006-04-09 23:08
0

Hade just skrivit ett inlägg så bara försvann det….

Sidan kan inte nås för tillfället…

Måste lära mig att inte använda ctrl+ c när jag har hela mitt inlägg där för att spara det.

Byter jag sida gör jag så ibland för att  slippa skriva om. ctrl+c och ctrl+v och lägger det ibland i ett worddokument .Men inte denna gången…

AndersE
2006-04-09 23:13
0

Tråkigt!

Jag tror det nyss var något tillfälligt fel - blev väldigt segt… Trist att du blev drabbad. Ditt tips är bra! (---när man följer det Flört)

kjersti
2006-04-09 23:37
0

precis…Glad

AndersB
2006-04-10 00:21
0

#4 Staffan, alldeles innan jag lade in den här, och det skedde när jag klickade på någon av rubrikerna i vänsterkanten. Minns inte vilken.

Satt just med Wikipedia, då den ballade ur. Deras felmeddelande är ganska mjukt!

Wikimedias servrar har för tillfället tekniska problem.

Problemet är antagligen temporärt och kommer förhoppningsvis att fixas snart. Du kan försöka igen om någon minut.

För mer information kan du besöka #wikipediaFreenode IRC.

Wikipedia är nu en av internets mest besökta sidor och stiftelsen Wikimedia måste ständigt köpa ny hårdvara. Om du vill hjälpa till får du gärna donera.

Nederlands

Er zijn momenteel technische problemen met de servers van de Wikimedia Foundation.

Het probleem is waarschijnlijk tijdelijk en zal hopelijk snel worden verholpen. Probeer het over een paar minuten nog eens.

Voor meer informatie kan men terecht in het kanaal #wikipedia op het Freenode IRC-netwerk.

Wikipedia is een van de drukst bezochte sites op internet en de Wikimedia Foundation moet voortdurend nieuwe hardware kopen om aan de bezoekersvraag te voldoen. Mocht u willen helpen, dan is uw donatie zeer welkom.

Português

Os servidores da Fundação Wikimedia estão com dificuldades técnicas.

Provavelmente, o problema é temporário e será corrigido brevemente. Por favor, tente dentro de alguns minutos.

Para mais informações, pode tentar o canal #wikipedia na rede de IRC Freenode.

A Wikipedia é, actualmente, um dos sites mais visitados o que impõe à Fundação Wikimedia crescentes aquisições de hardware. Se puder ajudar, faça uma doação.

Nederlands Svenska Español ?? Français English Deutsch ??? Polski Italiano Português

If reporting this error to the Wikimedia System Administrators, please include the following details:
Request: POST http://sv.wikipedia.org/w/index.php?title=Petroleumbolag&action=submit, from 0.0.0.0 via mint.knams.wikimedia.org (squid/2.5.STABLE12) to sv.wikipedia.org ([unknown])
Error: ERR_CANNOT_FORWARD, errno (92) Protocol not available at Sun, 09 Apr 2006 16:20:07 GMT

Där kommer alltså det tekniska också med på slutet.

AndersB
2006-04-10 00:22
0

Och när jag lade in ovanstående för en minut sedan fick jag detta:

Server Error in '/' Application.

=========================================

not-null property references a null or transient value: Se.iFokus.Community.MessageBoard.Notification.Site

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: NHibernate.PropertyValueException: not-null property references a null or transient value: Se.iFokus.Community.MessageBoard.Notification.Site

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[PropertyValueException: not-null property references a null or transient value: Se.iFokus.Community.MessageBoard.Notification.Site]
NHibernate.Impl.SessionImpl.CheckNullability(Object[] values, IClassPersister persister, Boolean isUpdate) +191
NHibernate.Impl.SessionImpl.FlushEntity(Object obj, EntityEntry entry) +832
NHibernate.Impl.SessionImpl.FlushEntities() +188
NHibernate.Impl.SessionImpl.FlushEverything() +90
NHibernate.Impl.SessionImpl.IsDirty() +122
Se.iFokus.Community.Util.DataSlot.CloseSlot() in c:\Projekt\iFokus\dev\current\Se.iFokus.Community\Util\SessionContext.cs:86
Se.iFokus.Community.Util.Session.CloseSession() in c:\Projekt\iFokus\dev\current\Se.iFokus.Community\Util\SessionContext.cs:161
Se.iFokus.Community.Util.SessionContext.Dispose() in c:\Projekt\iFokus\dev\current\Se.iFokus.Community\Util\SessionContext.cs:217
Se.iFokus.Community.Survey.Survey.GetByMessage(Guid messageId) in c:\Projekt\iFokus\dev\current\Se.iFokus.Community\Survey\Survey.cs:47
Read_aspx.ProcessSurveyView(MessageInfo message) +51
Read_aspx.OnPreRender(EventArgs e) +3089
System.Web.UI.Control.PreRenderRecursiveInternal() +77
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +1360

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.42; ASP.NET Version:2.0.50727.42

AndersE
2006-04-10 00:29
0

Tack för hjälpen Anders!

Just nu är det något som strular… hoppas det ordnar sig snart.

Staffan
2006-04-10 00:59
0

#9 (AndersB)

Jag håller med dig om att det är mycket trevligare att mötas av ett sådant felmeddelande när något går snett.

Lovar att undersöka om vi har möjlighet att ordna så att det fungerar på liknande sätt här på iFokus.

Mvh // Staffan