Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettsläktforskning
Läst 1693 ggr
Alsterolle
2007-08-01 12:50
0

Statistik

Parallellt med DISGEN använder jag MinSläkt (skickar GED-data från DISGEN) för att skapa trevliga släktträd, snabbkolla arkiv och skapa en GED-fil när jag gör utredningar till andra.

Jag gjorde just ett statistikutdrag på mina hittills framtagna data och bifogar några av dessa som en PDF.

Jag måste kontrollera några av de statistikdata som verkar felaktiga - första/sista barnet när modern är 55 år är nog "tveksamt"!

Jag håller även på och försöker komplettera med dödsdatum. Skulle tro att många liksom jag kompletterar detta i ett senare skede av insamlandet.

Slutligen: Antalet barn per familj haltar betänkligt. Beror på att jag i många fall inte betat av hela barnaskaran utan bara antecknat det barn som utgör proband (hoppas jag använder uttrycket rätt).

Cheyenne
2007-08-01 13:04
0

Trevligt! har inte tänt på att man kan dra ut statiistik i Min Släkt i stapelform.

Har du verkligen personer som blivit mor/far före 15 års ålder!? Berätta mer om dem *nyfiken på deras livsöden*

AndersE
2007-08-01 13:46
0

Statistik är alltid kul!

Disgen har ju också statistik, men jag har sällan använt dem. Tror dock inte man kan få grafer…?

Alsterolle
2007-08-01 15:05
0

#1 Inte bara du - även programmets arkivcheck är undrande till så unga föräldrar. Oklarheterna framgår ev Archive_check i MinSläkt.

Med jämna mellanrum kollar jag och försöker rätta till misstag. Inte minst dubbelinmatningar ställer till det!

AndersE
2007-08-01 15:12
0

#3 Jo, notiskontroll finns i Disgen också. Enkelt sätt att hitta slarvfel…