Marinmålning - Troheten

Den här målningen är den andra av två marinmålningar som jag sett och tyckt om sedan jag var liten. Vilken historia kan den berätta? Läs mer »
Den här målningen är den andra av två marinmålningar som jag sett och tyckt om sedan jag var liten. Vilken historia kan den berätta? Läs mer »
Den här målningen är en av två marinmålningar som jag sett och tyckt om sedan jag var liten. Vilken historia kan den berätta? Läs mer »
Med anledning av att iFokus kommer att ges ny design kommer bl.a. sidan med länkar att försvinna. För att rädda dem har jag kopierat in dem i denna artikel. Många av dem är tyvärr gamla och inte längre fungerande. Hojta gärna till så tar jag bort dem. Kanske har sidan bara fått ny adress och då kan jag rätta till det. Läs mer »
Anne, som är värd på "Blandrashundar iFokus" visar här hur du kan använda en ny funktion på iFokus. Läs mer »
En riktigt charmig miljö bjuds det på denna vecka. Kan vi hjälpas åt att hitta information kring bilden? Läs mer »
Året 1910 räknas som flygets födelseår i Sverige Läs mer »
Charmig, men utan information är veckans bild. Läs mer »
Jag vill här tipsa om några böcker fulla med intressanta fakta om händelser och personer i Helsingborg för ca 100 år sedan. Läs mer »
En dammig hatt dök upp i mina "gömmor". Har den något att berätta? Läs mer »
Trevligt med ett anonymt foto med en upplysande baksida... Läs mer »
En berättelse om en klassisk krog, svensk historia, min släktforskning och min födelsemiddag. Läs mer »
Jag tillbringade ett dygn i ett litet hus intill Tullstorp kyrka i södra Skåne och då måste man ju intressera sig… Läs mer »
Ännu en bild med anknytning till flyg - som ju firar sitt svenska 100-årsjubileum i år. Läs mer »