Annons:
Etikettövrigt
Läst 916 ggr
Mandra
5/21/19, 6:22 PM

Någon som är hemma på Geni?

Jag undrar om det är någon här som förstår sig på de Relationsbanor man kan få fram på Geni. Hittar ingen info där.
Namnen kommer ju upp med olika färger. Det enda jag begriper är när namnen är Blå - betyder ren blodslinje.
Men vad betyder de andra färgerna. Brun? Grön? Finns det fler? Minns inte.
Tacksam för svar. Har irriterat mig länge. 😃

Annons:
Carmarino
5/25/19, 8:02 PM
#1

Har inget konto på Geni, så jag vet inte heller vad färgerna står för. Det enda jag förstått är att män är ljusblå och kvinnor rosa. 😃

Finns det ingen förklaring någonstans på sajten, eller något forum där du kan fråga?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mandra
5/25/19, 9:04 PM
#2

#1 Ja i träden är nog män blå och kvinnor rosa. Men det är inte riktigt det jag far efter.
Om man har ett ganska stort träd så kan man skapa relationsbanor till andra människor (vem som helst egentligen). Och det är färgerna på namnen i dessa relationsbanor jag söker. Som du ser är det ingen skillnad på män och kvinnor - utan det är släktskapet som skiljer.
Blått är ren blodslinje. Brunt är ingift, tror jag. Ser så ut här ivf. Men sen finns fler färger som jag inte vet vad dom står för. Hittar ingen info på sajten.

Mandra
5/25/19, 9:08 PM
#3

Relationsbana

Mandra
5/25/19, 9:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Se om det syns nu då.

Mandra
5/25/19, 9:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här ser du en annan med flera färger. Det är dom jag undrar vad de betyder.

Carmarino
5/25/19, 9:32 PM
#6

Det var en extremt komplicerad släktrelation med alla "once" och "twice" removed. 😃

Som jag tolkar det så har alla som hör till samma släkt samma färg. Ingifta får en egen färg och deras släktingar får då samma färg. Det syns rätt tydligt genom att färgen ändras på "his wife" Anna Forsell och sedan "her husband" Silverschiöld och sedan "his wife" (Bernadotte), etc.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Mandra
5/25/19, 9:37 PM
#7

Ok, ska kolla det då. Det är inte så svårt det där med "once" och "twice". Låter värre än vad det är på engelska. Så det förstår jag. 😍
Men det är väldigt roligt att göra såna här relationsbanor. Jag har bara ett gratiskonto på Geni - så det går även på dem.
Det enda som krävs är att man har ganska många personer i sitt träd. Och att den man söker finns på Geni. Men sen kan man söka på vem som helst och väldigt långt bak när det gäller historiska personer.
Prova - det är kul! 😂

Carmarino
5/25/19, 9:41 PM
#8

Skulle kanske behöva ett konto där. Håller på med ett projekt där jag ibland behöver leta upp personer (inom släktforskningen), och då får jag ganska ofta träffar på just Geni. 🙂

Nåja, det får vänta tills jag inte behöver vara hemifrån 12 timmar om dygnet (p.g.a. jobbet).


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mandra
5/26/19, 10:14 AM
#9

Det är lika illa här. Hinner inte med någon släktforskning nu. :)

Carmarino
5/26/19, 1:21 PM
#10

Har inte ens hunnit kolla mina DNA-träffar de senaste veckorna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: