Annons:
Etiketthemsida
Läst 871 ggr
Lisabet
11/25/18, 5:01 PM

Visa släktforskning på mobilen

Jag har en hemsida där jag visar min släktforskning. Nu när jag tittade på statistiken, så är det många som använder mobil. Men sidan är inte anpassad för mobiler, det är alldeles för smått, och jag kan inte komma på hur man annars skulle göra.
Har ni några exempel som är bra för mobiler, eller några förslag. Jag har försökt att googla, men hittar inget om presentation på mobiler.

Annons:
Carmarino
11/25/18, 5:29 PM
#1

Tror det är bättre om du frågar på Datorn iFokus istället. Själv vet jag inte hur man anpassar hemsidor för mobilen. Skulle nog behöva veta det jag också. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lisabet
11/26/18, 9:13 AM
#2

Tack, men det är inte tekniken som jag är bekymrad över, utan designen. Tekniken kan jag nog lista ut, bara jag vet hur det bör se ut.
Hur visar man en översikt på flera generationer på en så liten yta som en mobilskärm, det är frågan. Och på ett vettigt sätt.

Carmarino
11/26/18, 11:28 AM
#3

Tror det är väldigt svårt att göra det. Har du kollat Geneanet? De har en app där man kan lägga in sitt släktträd. Har inte använt den särskilt mycket, men den funkar rätt bra tycker jag. Däremot har jag inte testat deras webbsida i mobilen, men du kan ju se om den funkar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

svenake
12/4/18, 12:13 AM
#4

En väg att gå är att printa ut från din släktforskning - som PDF fil.   Då får du ett  (stort)   antal sidor/dokument som du kan föra över till din telefon.

Lisabet
12/4/18, 5:54 PM
#5

#4 Ja, men de är inte heller anpassade för mobilen. Hemsidan fungerar ju, men man måste förstora för att kunna läsa, och då tappar man ju översikten, därav min fråga.
Men det verkar inte lätt att hitta någon som lyckats med designen.

svenne
12/12/18, 3:44 PM
#6

Släktforskningen med allt vad det innebär, tabeller, foton m.m gör sig nog avsevärt bättre på på en stationär dator eller en lite större surfplatta, mobilen för släktforskning använder jag i stort sett aldrig mer än att följa trådar som handlar om släktforskning.

Annons:
Upp till toppen
Annons: