Annons:
Etikettarkeologi
Läst 1417 ggr
[Göstage]
8/25/18, 9:00 AM

Arkeologidagen

I morgon, sista söndagen i augusti, är det dags för den årliga arkeologidagen med evenemang runt om i landet. Se länk om vad som sker närmast dig.

https://www.raa.se/evenemang-och-upplevelser/upplev-kulturarvet/arkeologidagen/besok-arkeologidagens-arrangemang/

Annons:
Carmarino
8/25/18, 10:55 AM
#1

Tyvärr inga här i närheten. 😕


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Göstage]
8/25/18, 10:59 AM
#2

#1 Synd! Här finns en del aktiviteter inom några mils radie, men det skulle ha behövts lite mer förberedelsetid att ta sig dit. 

Skall åtminstone  försöka lägga "sista söndagen i augusti" på minnet inför nästa år, sedan kanske man kan följa upp vissa aktiviteter i år i lokaltidningarna (där det inte är plustjänster…).

Carmarino
8/25/18, 11:18 AM
#3

#2 Ja, de flesta är i "motsatta hörnet" av Skåne, d.v.s. åt Österlenhållet, och det är lite för långt. Sedan är det två aktiviteter i Lund, men bägge är samtidigt. I och för sig gör det inte så mycket, för det var bara en av dem som jag skulle kunna tänka mig delta i, men det är hopplöst att hitta parkeringsplats i Lund.

Tågen vet man aldrig om de går, plus att det kostar en smärre förmögenhet att först ta tåget och sedan betala inträde till föreläsningen. Inträdet kostar 130 kronor och resan ca 150 kronor, och så intressant tyckte jag inte föreläsningen var, att jag är beredd att betala så mycket för att lyssna på den.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Göstage]
8/25/18, 11:32 AM
#4

#3 Lite trist med avgifter (där sådana förekommer) sådana här propagandadagar. Visst, det kostar säkert en slant att betala föreläsare och hyra lokaler, men det kanske skulle kunna gå att finansiera  på annat sätt.

Carmarino
8/25/18, 11:36 AM
#5

#4 Ja, åtminstone kunde de ha lite lägre avgifter. Det är på Kulturen i Lund, så det borde ju inte vara helt omöjligt att sänka entréavgiften vid ett sådant evenemang. Det andra föredraget är på Lunds Universitet, och det är gratis.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
8/22/22, 5:03 PM
#6

På söndag är det dags för årets Arkeologidagen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Upp till toppen
Annons: