Annons:
Etikettföremål
Läst 1162 ggr
Anna-hfg
2018-04-18 10:15

gammal nyckelring

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick plötsligt syn på nyckelringen i min gammelmorfars skrivbord hade skrift. Är det någon som vet hur gammal den kan vara?

Annons:
Carmarino
2018-04-18 10:28
#1

Vet inte hur gammal den är, men jag tycker jag känner igen den. Undrar om jag inte har en likadan, eller liknande, i någon låda någonstans. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Göstage]
2018-04-18 10:32
#2

Hittade en på en antikaffären Siilstore  på nätet, där den kostar $18.00 (tror det rör sig om aussie dollar). Tyvärr framgår det inte hur gammal nyckelringen är.

(Sökte på texten Keep your keys and be at ease och valde bild.)

Carmarino
2018-04-18 10:38
#3

Länken funkar inte. Förstår inte varför, för det verkar inte vara något fel i den.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Göstage]
2018-04-18 10:40
#4

#3  Hos mig fungerar den, men jag tar bort den. Googlar du med söktexten i #2 så hittar du den där. (På hemsidan får man sedan söka på antique key ring. Där har dock bilden fallit ifrån.)

Carmarino
2018-04-18 10:52
#5

Hittade den, men som du säger så finns inte bilden kvar. Sedan hittade jag en annan sida också, men den texten var på japanska (tror jag). Där var dock nyckelringen slutsåld. Det enda som var läsligt (för mig) var 1940-50, så det verkar som om det är så gammal nyckelringen är.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: