Annons:
Annons:
Maria
2017-10-21 12:59
#1

Tack för tipset.

Jag tycker det är ett jättetrevligt program.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Carpinus]1
2017-10-21 13:05
#2

J#1 a, det är både lättsamt och bildande! (Sedan kan väl en del moment verka lite udda, men det är inget att ta så allvarligt på.)

[Carpinus]1
2017-10-22 18:19
#3

Utan att gå efter annat än deltagarlistan i TS så är min intuitiva känsla av att det till sist står mellan Victoria Milar och Nathan Younggren, och att Victoria avgår med segern.

Mandra
2017-11-02 06:31
#4

Jag har aldrig sett det här programmet förut. Dvs inga tidigare säsonger. Men jag såg ett nu. Det var väldigt trevligt tycker jag. :)

[Carpinus]1
2017-11-03 15:31
#5

Undrar om inte den första som åkte ut ville ha det så?

Maria
2017-11-03 15:34
#6

Varför tror du det?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Carpinus]1
2017-11-03 16:05
#7

Tyckte att han gjorde det intrycket. Han sökte en mening, samtidigt som han redan verkade ha uppnått någon form av mening på det ashram han levde i hemma i USA.

[Carpinus]1
2017-11-03 16:18
#8

Trevlig, och lite oväntad, spellista har han i alla fall påYouTube.🙂

https://www.youtube.com/channel/UCtsaR6sC5rfJUJpXtS0oaZA

[Carpinus]1
2017-11-12 22:32
#9

#3 Kul att se att mina två förhandstips fortfarande hänger med i tävlingen! 🙂

Maria
2017-11-13 09:25
#10

Usch, alltid lika ledsamt när någon får lämna tävlingen😕

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2017-11-13 12:05
#11

Håller med Maria. Tycker det hade varit mycket intressantare om de hade skippat utslagningstävlingarna, och istället fokuserat på deras släkthistorier. De är det mest intressanta med programmet.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Carpinus]1
2017-11-13 12:20
#12

Fast då skulle det bli ett annat program än den man faktiskt fått pris för. De flesta program bygger ju på tävlingsidén, och jag kan tänka mig att släktforskningen drar till sig en del nya anhängare genom det momentet. Alla tävlande vet ju även förutsättningarna, och att de inte bra är nya vänner, utan även konkurrenter. 

Men jag skulle inte ha något emot att få veta mer om varje deltagare och deras anor. Det borde gå att låta alla deltagare får träffa åtminstone någon släkting, utan att det behöver bli det där stora släktkalaset som är moroten för vinnaren.

Carmarino
2017-11-13 12:27
#13

Vet inte om det drar till sig särskilt många nya släktforskare att se när amerikanerna tävlar i tävlingar som inte har det minsta med släktforskning att göra. Tror snarare de blir intresserade när de får höra historierna om deras släktingar.

Visst hade det blivit ett annat program, men för mig hade det blivit ett intressantare program. Många av tävlingarna missgynnar de deltagare som inte har förmågan att memorera en massa uppgifter på en halvtimme (t.ex.) eller är väldigt snabba och rörliga. Tycker det hade varit bättre om de hade haft tävlingar där det hade gällt att svara på frågor om det som de har lärt sig om Sverige under inspelningens gång.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Maria
2017-11-13 12:48
#14

Jag tycker det är bra att tävlingarna varierar så att det inte bara gynnar de "lättlärda" utan att alla kan bidra med något. Man får nog ta det för vad det är. En lättsam tävling med lite historia och nutida fakta och skojigheter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2017-11-16 17:57
#15

#9 Även om dina förhandstips inte skulle vinna tävlingen, så vann de något annat istället. De ska nämligen gifta sig i december - med varandra. 🙂

https://www.allas.se/hittade-karleken-i-allt-for-sverige-nu-gifter-de-sig/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Carpinus]1
2017-11-16 19:18
#16

#15 Fantastiskt! 👍

Maria
2017-11-16 19:42
#17

Åh så roligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Carpinus]1
2017-11-20 17:21
#18

#10 En av de utslagna förra gången återkom ju, även om det skedde under lite särskilda omständigheter (spoilervarning!). Risken är att man nu skapat ett prejudikat, där sådana som är utslagna kan återkomma. Ville man inte ha med den tävlande som nu byttes ut hade det varit bättre om hon fått lämna och den som åkte ut den här gången hade fått vara kvar. Tycker jag.

(Sedan kan ju den som inte vill vara kvar straffa ut sig genom att bli sist, och det kan man ju inte göra något åt.)

Carmarino
2017-11-20 17:27
#19

Hon hade vunnit immunitet gången innan, så i så fall hade hon fått vänta ytterligare en vecka. Sedan blev det väl bättre tv av att hon lämnade över sin plats till "sin nya lillebror", som de ville få det till att han var.

Jag tyckte det var roligt att han kom tillbaka, för han är en av mina favoriter.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Carpinus]1
2017-11-20 17:36
#20

Var det inte Victoria som var immun den här veckan?

Annons:
Carmarino
2017-11-20 17:51
#21

Jo, det stämmer. Hon och Ann var immuna. Det var jag som tog fel.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Carpinus]1
2017-12-04 13:05
#22

Hoppsan - en av mina slutsegerkandidater åkte ut i näst sista avsnittet. Ovisst vem av de fyra som vinner, men jag håller förstås tummarna för mitt andra förhandsval.

[Carpinus]1
2017-12-11 11:17
#23

Det återstår ett avsnitt i år - men det kommer mera, utlovar Anders Lundin:

"Det blir ännu en säsong av släktforskningsprogrammet Allt för Sverige, det bekräftar programledaren Anders Lundin. – Ja, jag törs säga att det blir en till. Programmet har aldrig gått så bra som i år. Det har jättefina tittarsiffror. SVT har redan beställt en säsong till, säger Anders Lundin".---

https://www.svt.se/kultur/klart-ny-sasong-av-allt-for-sverige

Carmarino
2017-12-18 16:01
#24

#3 Din favorit Victoria föll tyvärr på mållinjen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Carpinus]1
2017-12-18 16:07
#25

Ja, det blev en riktig skräll i år!

Carmarino
2018-01-01 14:51
#26

Nu har Tori och Nathan gift sig. 🙂❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

svenne
2018-01-03 19:18
#27

Skäms nästan men jag måste erkänna att jag inte har tittat på ett helt program, lite jobbigt att hänga med i svängarna.

Annons:
Upp till toppen
Annons: