Annons:
Etikettdatorprogram
Läst 1813 ggr
Mandra
2017-08-16 08:10

Besviken på Rotemannen

Hej!
Jag har försökt köpa Rotemannen 2 på USB-minne. Men det har inte gått något vidare.
Det stod att det skulle vara för både PC och Mac.
Först fick jag ett minne - på det fanns bara filer för Mac. Värdelöst för mig.
Jag ringde och klagade. De skickade ett nytt, inga problem. De var så tillmötesgående.
Kom ett nytt minne. Fanns filer för PC.
Hittade två Install mappar.
Provade en - installationen avbruten - skadad fil.
Provade den andra - installationen avbruten - filer saknas.

Suck. Ska det vara så här?
Är det någon mer som råkat ut för detta?

Annons:
Carmarino
2017-08-16 11:36
#1

Installerade den från CD, och det var inga problem, så jag har inte råkat ut för problemen du haft.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mandra
2017-08-16 13:31
#2

Har ingen cd/dvd-spelare på min nyaste dator. Suck.

KingZap
2017-08-23 11:41
#3

Du kan testa och kopiera in alla filer till en mapp på hårddisken och sedan istallera därifrån.
Jag har märkt att det ibland strular när du försöker installera något ifrån ett USB minne.

Mandra
2017-08-23 12:38
#4

Tack för tipset. De har nu skickat alltihop via mejl som jag laddat ner från det. Har inte provat att installera än. Återkommer med resultatet. :)

Mandra
2017-08-26 09:27
#5

Det fungerade! Hipp, hipp, hurra! :)

Carmarino
2017-08-26 19:25
#6

Köpte den nya Rotemannen på USB-minne när jag på Släktforskardagarna idag. Installationen funkade utan problem. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Mandra
2017-08-26 19:34
#7

Ja då hade du nog lite tur - för dom sa på Rötters bokhandel att det ofta var problem med minnena.

Upp till toppen
Annons: