Annons:
Etikettövrigt
Läst 2684 ggr
Agafia
2016-08-16 15:24

Var är hon född ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla , är nya här 😊 hur bär jag mig åt för att få reda på rätt födelseort ? Min mormor född i Finland så långt är allt ok , hennes mamma Anna däremot är ett frågetecken . När hon levde sa hon att det var i Sankt Petersburg hon var född I hennes kvarlåtenskap hittade vi gamla ateljé fotografier på olika Damer i Sankt Petersburg bla. Hon talade svenska ,finska och ryska . Hon var ogift , fem barn som placerades ut på bygden och själv sattes hon in på Hospital ( sägs det ) . När hon avlider 1957 i Finland så behövs det en släktutredning . Där står det att vad hon heter ( byt namn ) födelsedatum och att hon är född som Maja Stina i en by i Finland ! Anna var rysk Ortodox tills hon konverterade o blev Lutheran . Allt om Anna , min mormor och min mammas okända Far har det inte pratats om i Släkten utan varit hysch hysch . Jag har försökt i nästan ett år att få klarhet , någon som vet hur jag ska gå vidare ?

Annons:
[Rhonda]
2016-10-07 08:14
#1

Vad jobbigt när det låser sig i släktforskningen. Det har jag varit med om.

Vem står som föräldrar på Maja Stinas födelseutdrag? Kanske hennes föräldrar var från St. Petersburg o flydde till Finland för någon anledning.

-------------------------------------------------------------------------------------

Jag släktforskade 2004-2014 o är den enda i hela släkten som är intresserad.

Agafia
2016-10-07 15:44
#2

Enl. Kyrkböcker är hon född utom äktenskap av Eva-Cajsa Andersdotter som var lösdrivare . Det stämmer inte med vad hennes dotter ( min mammas moster ) sagt till mig . Den enda som är i livet o vill hjälpa mig är min mammas fostersyster som även träffat Anna som barn .

Upp till toppen
Annons: