Annons:
Etiketterkyrkogårdargravar
Läst 2013 ggr
Jonasstaf
7/30/16, 7:09 PM

StämpelSilver eller inte?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej såg det fanns ett liknande inlägg om en liknande stämpel fast ingen bild där. Har en stor vas med dessa stämplar.Finns inget S för silver men kan detta vara ett utländskt märke för silver?

Annons:
leemland
7/30/16, 7:37 PM
#1

Försökte göra en googling på H.F. och detta fick jag då fram först . Och det verkar vara försilvrat mässing om man läser i svaren.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Ria74
7/30/16, 7:40 PM
#2

Ofta står det 835 stämplat när det är silver eller 925 för sterling silver. Har svårt att se på bilden hur den andra stämpeln ser ut men jag skulle inte gissa på silver i detta föremålet.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Jonasstaf
7/30/16, 7:45 PM
#3

Det står H.F samt två liggande torn tycker jag det ser ut som

Jonasstaf
7/30/16, 7:46 PM
#4

Kan tornen vara någon stämpel någon stad här i Sverige?

leemland
7/30/16, 9:38 PM
#5

Om du kollar på andra bilden i länken jag skickade så är det nog samma stämpel som du har på din bild. Och en person som svarar skriver då detta: 
"HF + 2 tårne er dansk pletsølv, det vil sige forsølvning på messing."

Kollar man sedan på wikipedia på stämplar så verkar det som om danskarna använder/använde sig av två torn. 

Tillägg - Det verkar som om det är danskt. Enligt denna sidan finns det några som har förkortningen HF .

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Ria74
7/30/16, 10:01 PM
#6

Jag har aldrig sett svenskt silver med dess stämplar så jag tror leemland har rätt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Upp till toppen
Annons: