Annons:
Etikettamerikaforskning
Läst 4666 ggr
svenake
11/24/13, 10:27 AM

Nutida släkt i USA

Finns det några bra  nya idéer var man kan söka - nutida levande släkt - i USA, som är kostnadsfria.  De flesta länkar jag kommer till verkar kosta en del  och då vet jag inte ens om de innehåller information som är ny för mej. ,

Annons:
AndersE
11/24/13, 2:03 PM
#1

Du kanske kan hitta något bra tips här:

Länk

svenake
11/25/13, 6:31 PM
#2

Japp,  jo jag har sökt där,  -  funderade endast på om det fanns några nya idéer.

leemland
11/26/13, 2:40 PM
#3

Har du kollat på findagrave efter din/dina släktingar? 

Jag hade tur att hitta en levande släkting genom den sidan :) Kontaktade den som lagt upp information om graven och hon visade sig vara släkt med den döda personen :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Denna kommentar har tagits bort.
svenake
11/29/13, 9:16 AM
#5

Tack, ska genast kolla på findagrave.

Mark
12/30/13, 3:09 PM
#6

#3 den lyckan har jag också haft! Dessutom har jag hittat många (ett 20-tal) nu levande släktingar via Facebook. Hade ett namn att börja med (som inte var så vanligt), detta ledde indirekt till övriga via vänner, vänners vänner osv.

Annons:
maltemus
12/30/13, 4:04 PM
#7

Jag googlade en släktings namn och fick en bildträff från en bok som en hembygdsförening i USA hade givit ut,googlade hembygdsföreningens hemsida och lämnade ett meddelande där om det fans nu levande släktingar kvar i området och det fanns det.I bland kan man ha lite tur eller som i mitt fall en släkting med ett udda förnamn(Sidor).

leemland
12/30/13, 5:44 PM
#8

#6 Ja alla sätt är bra :) Jag/vi hittade också en levande släkting via fb för vi hade ett namn som vi hittat via en dödsannons via google :P Så man ska verkligen testa allt man kan komma på :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: