Annons:
Etikettlivsöden
Läst 2756 ggr
leja
10/10/12, 1:18 PM

Gustaf Valdemar Lindgren

Tänkte försöka följa min morfar, men efter att han föds 1898 i Länghem, hans far dör 1902 och hans mor 1914. Så står i kyrkoboken att han tar ut flyttbetyg till Söfde Malmöhuslän.

Där kan jag inte hitta honom och enligt sig själv(berättat innan han dog 1971) så åkte han till Järvsö.

Någon som har någon idé om hur jag söker efter honom.

Efter Järvsö påstod han sig ha luffat till Helsingfors, via treriksröset, och där blivit tagen som spion av ryssarna. Sen sänd åter till Sverige, till Tommellilla. Sen ska han ha gjort militärtjänst i Stockholm. Detta har jag bara hans egna ord på. Går det att kontrollera och vilka källor ska jag söka i.

Detta är bra början på hans liv, sen flyttade han ca vart 3:dje år,med sin familj, till 1957(ungefär, har inte alla årtal framme just nu) enligt min mor.

Vad ska man ha som signatur tro?

Annons:
[SallysPigge]
10/10/12, 1:23 PM
#1

Har han luffat så är han inte så lätt att hitta. Men testa soldatregistret och se om han finns med där.

leja
10/10/12, 3:45 PM
#2

Soldatregistret täcker indelta soldater, detta var på 1910-talet. Att han luffat gör det väldigt svårt att hitta något, det är därför jag frågar om hjälp.

Vad ska man ha som signatur tro?

[SallysPigge]
10/10/12, 3:52 PM
#3

Jo men detta med att han luffade kan ju stå i någon bok, där han senast var skriven, ibland så hamnar dom ju längst bak iboken.

Upp till toppen
Annons: