Annons:
Etikettföremål
Läst 5595 ggr
leemland
2012-07-11 16:53

Kopp och fat.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I undanröjningen hittades också några koppar med tillhörande fat. Också dom med guldkant.

Skulle också vara tacksam om någon kanske vet något om dessa.

På koppen är där en guldkant och 3 bökstäver i guld, vi tycker det står GXK. Fatet har också guldkant och på baksidan står det Lidköping, och så är där ett "vapen" där det står ALP i.

Jag vet att bilden inte blev så bra , men hoppas de går endå .

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
zachs
2012-07-11 19:41
#1

Den märkningen hade Rörstrands mellan 1911-1932, så kopparna har några år på nacken.

KriAn
2012-07-11 22:09
#2

ALP eller Lidköpings porslinsfabrik var först ett eget företag där sedan Rörstrands tillverkning flyttade in från Göteborg. De tillverkade massor av olika dekorer efter beställning, även från privatpersoner. Fundera över om det är någon släktings monogram som är på koppen. Mer att läsa finns här  http://rorstrand-museum.se/historia/alp-lidkoping/

//Hälsningar från Lidköping  Glad

sonjsbo
2012-07-11 23:00
#3

Jag tycker det står RPK ev. ETK på koppen. Gissar att det är kafe' eller restaurang porslin.

leemland
2012-07-12 15:36
#4

Tack för svaren! :) Ska kolla vidare på de lite senare.

Jag undrar också om det kanske är något av värde? Har någon en aning? :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Yred3
2012-07-13 18:53
#5

GXPK, ser det ut som, eller

Upp till toppen
Annons: