Annons:
Etiketthembygd
Läst 4020 ggr
leemland
4/13/12, 7:04 PM

Register av någon form

Jag undrar om någon vet om det finns/fanns någon form av register på vem som jobbade eller hade hästar på Jägersro i Skåne?

Testade att googla men fick inte fram något bra. Är det någon som vet hur det funkade där förr, eller kanske har något tips på hur man ska kolla de?? :P

på.visste inte var jag skulle posta inlägget, hoppas det går bra här.ds.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
EvaMorfi
4/13/12, 7:38 PM
#1

Jägersro invigdes 1907. Min man arbetade på Jägersro. När han gick i pension fick han en bok Jägersro 100 år. I den nämns flera kända hästägare, t ex Fortuna Bengtsson.

Skriv till Malmö stadsarkiv och fråga om de har något på Jägersro.

leemland
4/13/12, 7:55 PM
#2

Okejj, det ska jag göra.

Tack för hjälpen :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

svenake
4/14/12, 5:06 PM
#3

En sådan bok borde finnas på bibliotek.

Finns den inte där  så kan biblioteket beställa hem den från universitetsbiblioteket i Lund. (UB 1 )    Säj att du håller på med forskning!  Glad

leemland
4/14/12, 5:09 PM
#4

#3 Har inte alls tänkt på biblioteket, ska ner och kolla på måndag då :P Tack för hjälpen:)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

chrissan
4/14/12, 7:28 PM
#5

Jägersro 100 år : 1907-2007 / [redaktionskommitté och författare: Gunnar Atterholm …]

Atterholm, Gunnar (författare)

Jägersro trav- & galopp (utgivare)

ISBN 978-91-633-0540-5 (inb)

Malmö : Jägersro trav & galopp, [2007]

Svenska 319 s.

Till salu: http://shop.textalk.se/se/article.php?id=9264&art=4149005

Billigare på Bokbörsen: http://www.bokborsen.se/-bok-till-salu-18225288_1_4080.htm

leemland
4/15/12, 12:33 PM
#6

#5 Tack så mycket :) Börjar nog med biblioteket, i och med att jag bara är ute efter ett namn så :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: