Annons:
Etikettdatorprogram
Läst 2247 ggr
Pedran2
3/10/12, 5:57 PM

Datumsättning i Word

Snälla någon, hjälp-

Har total glömt bort hur man fixar till datum som standard nere till hö i kanten i ett Worddokument.

Tacksam för en snabbkurs?

Annons:
AndersE
3/10/12, 8:47 PM
#1

Om du dubbelklickar längst upp i dokumentet öppnar du sidhuvud/sidfot. Sedan scrollar du ned och väljer infoga och datum.

Pedran2
3/11/12, 1:27 PM
#2

Hej Anders E, bussigt att du svarar så här snabbr. Jag glömde att tala om att jag har XP med Office 2010 ooch det ser ju lite annorlunda ut och därför hitar jag inte riktigt de där platserna nu berättar om.

Jag försöker att hitta sidhuvud/sidfot någonstans för det finns ju. Konsten är att förstä hur man menar i förklaringen till dessa olika förslag.

Tack så länge!

PS Jag/vi har kommit en bra bit på väg i vår släktforskning. Några är väldigt påhittiga och andra inte. Men häften och bilder har de fått ihop och det är faktiskt en riktigt rolig aavslutning på en cirkel som vi kör i 3 terminer och avslutar med en 4.e termin med fördjupning och sammanställning av alla alster

DS

Pedran2
3/11/12, 1:28 PM
#3

Det gick visst lite för fort att skriva, hoppas du kan gissa vad jag menar trots slarvet.Skäms

AndersE
3/11/12, 4:30 PM
#4

#2 Har du provat att dubbelklicka allra längst upp i dokumentet? Vad hände?

chrissan
3/12/12, 8:17 AM
#5

Det finns i menys under "infoga" på Office 2010. Klicka på det och sedan finns sidhuvud/sidfot lite till höger i den menylisten

Upp till toppen
Annons: