Annons:
Etiketterböckerlästips
Läst 3622 ggr
Cheyenne
10/12/11, 12:17 PM

Family Tree Magazine

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En sådan här tidskrift skulle åtminstonde jag önska att det fanns motsvarande av i Sverige. Nu vet jag förvisso inte hur kvalitén på innehållet är men omslaget är tilltalande och rubrikerna är intresseväckande.

Annons:
AndersE
10/12/11, 8:46 PM
#1

Jag vet inte hur tidningen är, men jag tror det kan finnas en marknad för en tidning med lite "populärvetenskaplig" inriktning som grund och sedan inslag av mer "seriös" forskning.

De tidningar som finns - och som jag läst - verkar vara för de "redan frälsta".

lkvist
10/19/11, 11:28 AM
#2

Jag har prenumererat på Family Tree Magazine i några omgångar och tycker alltid att det är trevligt när den dyker upp i brevlådan. Glad

swemah
10/19/11, 11:39 AM
#3

#1  En intressant(?) kommentar (hörd i Norrköping i somras)  kring Släkthistoriskt Forum är att de som är "riktiga" släktforskare klagar över att tidningen är för mycket populärbeskrivande och att de som inte är släktforkare tycker att den är för "djup".

Hur åtgärdar man det?

AndersE
10/19/11, 1:34 PM
#4

#1 Ja, jag förstår problemet. För intresseområden med väldigt många utövare finns det nog marknad för tidningar med olika inriktning - från allmänintresserade till experter.

För en svenskspråkig tidning tror jag man måste tillgodose alla behov på en gång. Kanske ska tidningen ha olika avdelningar?

Yred3
10/19/11, 11:53 PM
#5

Ja, man kan ju dela tidningen som 1,6 miljoner klubben och 2,6 miljonerklubben. Den senare är för ca 20-40-åringar. Det fanns alltå 1,6 miljoner kvinnor över 50 år samma år som de startade klubben osv.

Den är mycket intressant för oss kvinnor som är intresserade av kropp och hälsa. Ja, den är intressant för alla som vill ta del av ny forskning.

16 miljoner klubben finns i Tyskland och var en föregångare.

Medlemsavgiften är inte betungande, eftersom klubben är sponsrad av stora företag. Dessutom brukar man ha seminarier den 8 mars varje år, vilka sänds på TV den dagen.

Upp till toppen
Annons: