Annons:
Etikettutflyktstips
Läst 1136 ggr
AndersE
5/5/06, 2:00 PM

Fikautflykt med proveniens!

Jag tänkte ta med töserna på en fika i eftermiddag.

Det här ser väl trevligt ut?

Annons:
kjersti
5/5/06, 2:11 PM
#1

Javisst ! Verkligen HEMBAKT … Inte som dagens uppsvällda jätte amerikamuffins….

Skall lägga det i utflyktstanken …

Pia
5/5/06, 2:52 PM
#2

Jaa, mysigt värre!

Madeleine
5/5/06, 7:09 PM
#3

Ja, det ser riktigt härligt ut! Kul att kunna kombinera fika med besök i hantverksbutik.

AndersE
5/5/06, 7:14 PM
#4

Jo, det blev en härlig eftermiddag. Riktigt gott kaffe, barnen fick riktig hyllesaft och brödet smakade riktigt nybakat.

Lite kultur med gamla skolan och mycket konsthantverk att titta på.

Rekommenderas!

leja
5/5/06, 7:46 PM
#5

Vi satt ute idag och blev bjudna på marängswiss pga födelsedag på jobbet. Kan inte klaga nu när vi har sommartemperaturer här i Uppsala.

Mitt jobb över sommaren
www.vasaborgen.se

Cool

Vad ska man ha som signatur tro?

Lisbeth
5/11/06, 9:44 PM
#6

Väldigt mysigt!

Du luras du sitter inte alltid framför datorn Flört

Jag brukar själv ofta fika och äta gott i min stads handelsträdgård. De har jättegod vegetarisk mat och gott fikabröd. Man kan sitta ute bland blommor och blad och mysa.

Lisbeth

Annons:
kjersti
6/8/06, 12:58 AM
#7

Kunde inte även denna tråden flyttas till utflyktstips?

Hirit
7/19/06, 3:37 PM
#8

Vilken mysig miljö at fika och koppla av i. Trevligt att de kan använda den gamla byskolan som kafé och samtidigt bjuda på gammal kultur.

Alsterolle
7/19/06, 6:36 PM
#9

leja!
Synd att det är ganska långt från Karlstad till Uppsala. WEB-sidan lockade verkligen till besök på Slottsstråket!

leja
7/21/06, 8:01 PM
#10

Kul att du tyckte det. Här har vi soligt och varmt så då kommer folk in till mig i ruinen och svalkar sig. Så jag har det hyfsat kallt men kul. Det är roligt att jobba med turism och kultur. Nu är det mycket svensk historia som gäller, allt om Gustav V. och hans söner.

Vad ska man ha som signatur tro?

Cheyenne
4/3/08, 1:14 PM
#11

MEN! Här sitter man och läser gamla inlägg och finner detta. Ägaren Tommy arbetade jag med i flera år på Ericsson/// i Kista utanför Stockholm. Han pendlade mellan Munka-Ljungby och arbetet i Kista samtidigt som han och hustrun renoverade den gamla skolbyggnaden.

Varje gång han kom in på kontoret så kom han in till mig för att berätta hur renoveringen fortskred då jag var idel öra. Så kul att se hur det blev.

vickevira
4/3/08, 1:20 PM
#12

Åh, vilket mysigt ställe!
Tack för tipset :)

Ingegerd
4/3/08, 1:37 PM
#13

 Jag säger också tack för tipset!

I mitten av juni ska jag till Ängelholm i tjänsten och tänkte stanna ett par dagar extra (semester) för att återse Vejbystrand där jag tillbringade barndomsåren 1950-1953. Då får jag ta mig till Gånarp också.

Annons:
Upp till toppen
Annons: