Annons:
Etikettallmoge
Läst 2300 ggr
Cheyenne
9/29/07, 11:58 AM

Sollentuna Antik & Kuriosa

Befinner du dig i Stockholmstrakten i helgen kan ett besök på Sollentunamässan vara ett tips. Antik & Kuriosa och temat denna gång är Allmoge.

Sollentunamässan  

Funderar själv på att besöka mässan imorgon men då är väl alla "fynd" sålda förstås!!?

Annons:
swemah
9/29/07, 4:00 PM
#1

Är det värt 120 kr i inträde?

Jag var där för några år sedan och då var det mesta Kuriosa ur negativ synpunkt, men eftersom mässan fortsätter år efter år så kanske det skett en kvalitetshöjning

Cheyenne
9/30/07, 10:55 AM
#2

Jag var där förra året och då var det av blandad kompott. Den renodlade Antikmässan är givetvist bättre men visst kan man fynda. Är själv på jakt efter en mer "kuriosating".

När jag var barn på 70-talet inhandlade min mamma tre muggar i hårdplast till mig och två av mina syskon. Den var ganska stor, enfärgad med en vit kant längst upp. Jag fick en röd, storebror en blå och lillasyster en brun. Minns inte vilka som tillverkade dessa muggar men jag minns att de var populära på 70-talet. Såg en annons på blocket för ett par år sedan men den muggen var tyvärr redan såld.

Någon som känner igen muggen?

chrissan
9/30/07, 11:04 AM
#3

Ja, det gör jag, Vi hade sådana hemma!

Cheyenne
9/30/07, 11:20 AM
#4

KUL! Kan det ha varit Hammarplast tro?

chrissan
9/30/07, 11:32 AM
#5

Jag tror det. Vi hade dem, såvitt jag minns, på 60-talet när vi åkte runt i Europa med vårt gröna tält och campade hela familjen medans min far var på kongresser.

Cheyenne
9/30/07, 11:38 AM
#6

Jag och mina syskon drack vår morgonchoklad i dem med ost eller prickig korv på skogaholms limpsmörgås.

Länk till Hammarplast  

Kika under Företagsinformation/Historia med prylar från 50-talet och framåt. Vilken nostalgikick :)

Annons:
Cheyenne
9/30/07, 11:42 AM
#7

Här har vi muggen

Mugg 

chrissan
9/30/07, 11:43 AM
#8

Mina svärföräldrar hade affär och när de sålde den 1971 så lades hela det gamla lagret i en lada. Där finns helt nya produkter i massor från den här tiden (50-70-tal). En hel del har vi på vinden numera. Tyvärr slängde vi en del också! På något sätt har man inte fattat att det som var vardag när jag var liten är nu inne.

Cheyenne
9/30/07, 11:49 AM
#9

Men visst är det så och jag som växte upp på 70-talet småsneglar hela tiden på retrogrejer från 70-talet. Min mormor och morfar hade bland annat en hel servis av Stig Lindbergs "Berså". Idag är varje mugg, tallrik etc värt en halv förmögenhet på andrahandsmarknaden. Vem kunde ana det då! Det var ju mm och mf vardagsporslin

Fundersam 

Berså 

svenne
9/30/07, 12:12 PM
#10

Ja, berså´n är härlig.
Efternamnet på annonsören stämmer ju bra med priset på den servisen.Skrattande

Cheyenne
9/30/07, 12:21 PM
#11

#10 Skrattande

Solveig
9/30/07, 1:00 PM
#12

Sådana Hammarplastmuggar har vi fortfarande i stugan. Fast dottern har ställt undan dem " de är för fina för att användas". Sånt som jag tröttnat på och kört dit, tar hon hem nu som fint. Prunusservisen sålde hon och köpte en bil för pengarna :) (en gammal folkvagn som hon sålde  för mer än hon gett för den). Underliga tider vi lever i!

Upp till toppen
Annons: