Annons:
Etikettleksaker
Läst 4736 ggr
Cheyenne
2007-10-20 11:32

Leksaker från 40-talet

Personligen skulle jag aldrig sälja min mammas leksaker från 40-talet…..!

Leksaker  

Annons:
Gnidde
2007-10-20 16:16
#1

Sorgerligt att se, men kanske nödvändigt vem vet. Men dom var söta att se på.

Hälsningar Gnidde.

AndersE
2007-10-20 16:27
#2

Jag möter detta rätt ofta. "Feng Shui" - allt ska bort. Jag har också varit i många helt "historielösa" hem.

För mig är det svårt att förstå. Å andra sidan är mina "samlingar" kanske överdrivna på andra hållet. Så fort någon släkting vill göra sig av med något som jag vet tillhört familjen så försöker jag överta det. Med en liten förhoppning att jag ska leva länge, och se mina fyra barn ge mig många barnbarn…

Jag drömmer om att portionera ut sakerna. "Här ska du få en sak. Den har en gång tillhört …". Och så får man chansen att berätta om ett livsöde, och kanske bifoga en bok…

:-)

Cheyenne
2007-10-20 17:06
#3

Håller med AndersE.

Jag är en  samlare både av nostalgiska skäl men också pga av intresse. Arvegods som ingen annan vill ha lägger jag beslag på, tex kökshandukar med monogram. Underbara att använda men idag vill alla ha nytt och färgmatchat med sin köksinredning.

Nostalgi känns helt rätt men det man samlar på sig av rent intresse är faktiskt mer utrymmeskrävande. Vad göra med alla böcker? Drömmer om ett rum som omvandlas till bibliotek med inbyggda bokhyllor och sköna läsfåtöljer *suckar*

AndersE
2007-10-20 17:13
#4

#3 Jag har som sagt fyra barn. Min plan är att när de flyttar hemifrån kunna ta fram och inreda. Kanske temavis - böcker, tavlor, föremål med anknytning till olika delar av släkten.

För några år sedan var jag spekulant på ett riktigt stort hus. Då hade jag en dröm om att ha "farfars rum, mormors rum" osv..

Man är lite tokig…     :-)

zachs
2007-10-20 21:58
#5

Å, sådana möbler hade vi i vårt dockskåp! Men vi är 4 systrar och alla har lekt med samma saker så vem som fick dom en gång har vi glömt. Kanske någon av dom andra har dom kvar.

Upp till toppen
Annons: