Annons:
Etikettövrigt
Läst 1488 ggr
Cheyenne
1/11/08, 12:31 PM

Antikrundan

Någon som såg Antikrundan på TV igår? Mitt absoluta favoritprogram och har följt det i alla år, även den Brittiska motsvarigheten på BBC.

Blev helt salig av hemma-hos-reportaget hos mannen som är en hängiven samlare av bla filmposters, frimärken, svart/vita idolfoton på skådespelare etc. Allt uppdelat mellan olika rum, inramat och upphängt på väggen. Tänk om man bodde så där stort att man verkligen kunde ge utlopp för sina samlarintressen.

Missade du programmet så kan du se det här 

Annons:
ambi
1/11/08, 1:16 PM
#1

Erik Penser (tror jag det stavas) är ju inte vem som helst, så han har nog plats. Var inte det där på hans företag/kontor?

Cheyenne
1/11/08, 1:25 PM
#2

Såg på SVTs hemsida att det är Erik Penser. Missade det igår och nog känner jag till honom. Hade inte en aning att han är en så stor samlare. Tror dock att det är hans privatbostad. Eller??

chrissan
1/11/08, 1:45 PM
#3

Nä, det var hans kontor. Men privatbostaden är nog ännu större - antagligen med ännu mer samlat

ambi
1/11/08, 2:04 PM
#4

Jag tror som #3, för jag tyckte mig skymta en företagsskylt på dörren (Såvida han inte har företaget hemma)

monkan
1/12/08, 4:18 PM
#5

Det var hans kontor. När de kom dit hälsade han välkommen till firman. Helt underbart med hans samlingar. Han var glad som ett litet barn för att visa fram allt

Cheyenne
1/12/08, 4:28 PM
#6

#5

ja, det var det jag tyckte var så härligt med honom, att han verkligen är lycklig över sina samlingar.

Annons:
AndersE
1/12/08, 4:45 PM
#7

Jag har också lite "samlingar" och drömmen är just att kunna presentera det snyggt - samtidigt som man ju själv får större glädje av det.

Jag ser framför mig hur mer och mer av huset ska bli tillgängligt för sådant i takt med att barnen flyttar hemifrån…

CarolineO
1/15/08, 2:46 PM
#8

Fy dig!! Du ska väl inte göra om deras rum?!   
Jag flyttade hemifrån för 3 år sedan (snart 4) och mamma o pappa skulle bara VÅGA ändra en enda pinal där!!!    Flört

Men å andra sidan… när jag kickade ut min sambo från vår lägenhet tog jag själv tillfället i akt att stuva in lite mer "gammal skit"    *hihi*

Var hemma hos föräldrarna i helgen och knatade ner i källaren där en del av mina gamla böcker och sånt finns, och gissa vad?! Jag har varit samlare på både frimärken och bokmärken!!
Inga stora samlingar, men ändå… Det hade jag glömt!!

gurin
1/15/08, 6:16 PM
#9

Det var då till att ha förstående föräldrar.

När jag och hustrun flyttade in en tvåa (mycket större än vår gamla 1:a) så kom först min far med ett flyttlass saker som jag "lämnat" kvar. Någon halvtimme senare kom svärfar med ett lika stort lass. Båda träffades på plats skrockade och undrade nyfiket på om vi skulle åka på soptippen eller inte med detta "viktiga" som vi lämnat kvar när vi flyttade hemifrån, många år tidigare.

mvh/gurin

vanessa
1/16/08, 2:41 AM
#10

Antikrundan är väldigt bra, men missar den allt för ofta.  

Synd att man inte har de stora flådiga ytorna men jag gör mitt bästa :-). Exempel en bild av pappas inramade fioler. Han lämnade jordelivet för tidigt och fiolerna är väldigt starkt ihopkopplat med honom och mitt minne av honom.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

[Göstage]
4/30/20, 11:46 AM
#11

Antikrundan 2020 är inställd meddelar SVT, en variant med uppföljning med vad som hände med sådant som värderats  tidigare år kommer att sändas istället. De orter som var bokade i år får chansen nästa år istället (om intresset kvarstår då).

Upp till toppen
Annons: