Annons:
Etikettsamlarobjekt
Läst 5487 ggr
Cheyenne
2008-02-09 21:06

Samlarobjekt - Länktips

Tack Anders Kyss

Hittade en så trevlig hemsida på temat samlarobjekt/samlare. Kul att se hur olika man definierar samlarobjekt; olika områden, en dyrgrip kontra många små etc.

I vänstermenyn måste jag få rekommendera följande; Backstugor, Hattnålar samt Läcköbussen. Alla bilder är klickbara och förstoras.

Samlaren  

Annons:
KriAn
2008-02-09 23:07
#1

Skrattar gott åt Läcköbussen och minns Roséns bussgarage och bussarna från mina tidiga barndomsår. Ligger precis före Otterstads Hembygdsgård på vägen till Läckö.

Har mött bussen på de Skaraborgska vägarna många gånger på sommaren.

ambi
2008-02-13 22:02
#2

Jag samlar inte på något, men har en förkärlek för klädgalgar med affärens firmanamn tryckt på dem. Medvetet när jag sorterar bort galgar, när det börjar bli för många i garderoben, så sparar jag dem med klädaffärens namn på. Det är kul när man ser en galge med telefonnummer som 136 t ex. Något som förundrar mig är sådana galgar, som har ett ortnamn långt från min bostadsort. Hur katten har den hamnat i min garderob? Är det gäster som tar med sig egna galgar, lämnar dem när de far och så kommer en ny gäst, tar med sig de kvarlämnade galgarna o s v?

Är det någon annan som har sådana funderingar vad en galge  där det står t ex Luleå på, fast personen kanske bor i Malmö, har att göra i ens garderob.

AndersE
2008-02-13 22:33
#3

#2 Jag har också några galgar som glädjer mig. Några för deras ålder, korta telefonnummer och affärer som är borta. Andra för att de minner om platser jag besökt.

ambi
2008-02-13 22:49
#4

#3 Vad kul att höra att det är fler som tycker det är kul med gamla firmanamn på klädgalgar. Javisst är det skoj att se gamla försvunna klädaffärers firmanamn.

leja
2008-02-14 11:35
#5

Jag är nog samlare, men det jag samlar mest på, eller försöker samla är hästar i trä. Helst från olika länder och landskap som jag besökt. Har inte många dalahästar(bara en i trävit tror jag). Men det är ibland problem att hitta, fast en ganska kul grej.

Annars är det mer sporadiskt samlande och ibland funderar jag på att samla på annat. Någon gammal galje finns även i min garderob. Tycker det är synd att man inte får galjar med nu förtiden med namn och adress.

Vad ska man ha som signatur tro?

Upp till toppen
Annons: