Annons:
Etikettarkeologi
Läst 3179 ggr
fokusark
6/2/08, 10:57 PM

De arkeologiska undersökningarna vid Broby

På Fokus Arkeologi finns en ny intervju med arkeologen Lars Andersson publicerad.

För en tid sedan hittade arkeologer tre nya skelettgravar vid Broby bro i Täby. Via den arkeologiska kontexten i området har gravarna daterats till cirka 1000 år gamla. De senaste fynden har gett ny information om Jarlabanke-släkten från Täby. Fokus Arkeologi kontaktade arkeologen Lars Andersson som har varit involverade i både de aktuella och de tidigare arkeologiska undersökningarna vid Broby, för att få veta mer om de nya upptäckterna.

Läs hela intervjun på: http://www.fokusark.se/int_8.html

Annons:
AndersE
6/2/08, 11:11 PM
#1

Är det här samma som detta?

fokusark
6/3/08, 8:37 PM
#2

hm.. antingen är det min webläsare eller är det något fel på länken, för kan inte trycka på den??

AndersE
6/3/08, 11:16 PM
#3

#2 Jag tror du redan skrivit om det fyndet. Det var det inlägget jag länkade till.

fokusark
6/4/08, 12:29 AM
#4

aha, jo det var det.. men den förra var endast ett pressmeddelande. Den nya länken är en intervju, så lite mer fokus arkeologi inriktad :-)

AndersE
6/4/08, 1:08 AM
#5

#4 OK, jag tror jag mest var ute efter att säga att det är ofta bra att hålla samma ämne i samma sträng. Mest för att det då är lättare att hitta tillbaka sedan…

:-)

Upp till toppen
Annons: