Annons:
Etikettskrivtema
Läst 1820 ggr
AndersE
2/2/09, 6:49 PM

Val av skrivtema - III

Nu är det dags att rösta!

I förra omgången vann fyra teman. Det kommer att finnas möjlighet att lämna in bidrag till två teman. Vilka två lägger du din röst på?

Ska vi säga att ni har t.o.m. fredag på er att rösta?

Annons:
AndersE
2/2/09, 10:39 PM
#1

Oj, stor spridning efter 9 röster. Minns knappt vad jag själv valde…

Tror det var "På fattighus / Gamla brev berättar".

Jag har en kvinnlig ana som hamnade på fattighus och som jag gärna skulle forska mer på. Har också en hel del gamla brev som jag tror det går att bygga en berättelse kring.

chrissan
2/2/09, 11:03 PM
#2

Det var svårt att välja igen!

leja
2/2/09, 11:56 PM
#3

Som vanligt svårt, men tog samma som förra gånger. Har faktiskt en ana som växt upp på fattighus och som jag har brev av. Kan kanske slå ihop två ämnen till ett?

Vad ska man ha som signatur tro?

AndersB
2/3/09, 12:34 AM
#4

Skäms

Nu måste jag erkänna att jag inte har en aning om vad det här handlar om. Ska ni ge ut en bok?

Val av skrivtema trodde jag gällde några inställningar på iFokus så jag har inte öppnat dessa trådar förrän nu!!

Men förstår ändå inte riktigt ens efter att ha läst Val av skrivtema I. Finns det en förhistoria till den tråden också?


Cheyenne
2/3/09, 1:11 AM
#5

AndersB

Här kommer en länk till ursprungstråden.

Länk

AndersB
2/3/09, 10:36 AM
#6

Tack, då klarnade det. Får fundera på om jag har något, skulle i så fall vara något med "Kvinnor på skuggsidan". Men jag känner alltid att mina uppgifter är så torra och fragmenterade och har aldrig någon kringinformation eller bilder, så tveksamt om jag kan vara med.


Annons:
chrissan
2/3/09, 10:41 AM
#7

Man behöver ju inte ha bilder på själva personerna, det är ju svårt. Ofta finns andra sätt att illustrera

Cheyenne
2/3/09, 10:48 AM
#8

#7 Exakt, foton på miljöer runt personen är precis lika trevliga.

AndersE
2/4/09, 11:59 PM
#9

Ett par dagar kvar. En liten ledning för "Gamla brev berättar / Kvinnor i skuggsidan".

AndersE
2/5/09, 9:04 PM
#10

Bara 20 röster. Ska det inte bli fler?

Cheyenne
2/5/09, 11:57 PM
#11

Om alla 20 väljer att skriva och bidra så tycker jag att det är ett bra resultat. Finns säkert någon hugad som kan klämma fram mer än ett bidrag. Innan det hela drar igång kanske man bör "stämma i bäcken lite", dvs fråga vilka som verkligen har för avsikt att skriva.

kjersti
2/6/09, 12:29 AM
#12

Hade önskat ett "bara nyfiken#-ruta  så jag inte behövt rösta då jag nog inte kan bidra med varken brev eller barnhusbarn.

AndersE
2/6/09, 9:34 AM
#13

#12 Man får rösta på det man helst vill läsa om också!

Annons:
AndersB
2/6/09, 4:11 PM
#14

#13 Det var det jag gjorde i första hand.


AndersE
2/7/09, 1:14 AM
#15

Det kommer att gå att fortsätta rösta, men slutresultatet blev detta:

Barnhusbarn / På fattighus - 4

 

Barnhusbarn / Gamla brev berättar - 3 

 

Barnhusbarn / Kvinnor i skuggsidan - 4 

 

På fattighus / Gamla brev berättar - 2

 

På fattighus / Kvinnor i skuggsidan - 2

 

Gamla brev berättar / Kvinnor i skuggsidan - 6

 

Jag återkommer med nästa steg…

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: