Annons:
Etikettmöbler
Läst 3147 ggr
Mymlan
4/19/09, 11:26 PM

Spegelbyrå + Vitrinskåp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tror ni om dessa? står hemma hos min mor och är från min gammelfarmor. Min gissning så är de från 1800 talet ngn gång. Jag tror spegelbyrån har orginalspegel.

Värde + ålder vad tror nì?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

 

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Mymlan
4/19/09, 11:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

 

Denna kommentar har tagits bort.
AndersE
4/20/09, 12:12 AM
#4

Utan att egentligen veta tror jag att detta är exempel på möbler som kostar alldeles för lite. Välgjorda och trevliga men med låga priser. Fint hantverk och bra material men billigare än någon spånmöbel från IKEA.

Själv har jag ett skåp mycket likt ditt #2 i ek. Jag har det tillsammans med ett matbord i ek och s.k. äpplestolar i samma träslag. Jag är väldigt glad för det men räknar inte med något ekonomiskt värde. Stolarna t.ex. köpte jag för 500:- styck. 

Kanske kommer det en tid då även dessa möbler får sin uppskattning?

För att få lite bättre svar är tyvärr inte den här sajten den bästa för den hjälp du söker. Jag tipsar gärna om den mycket  trevliga  http://www.precisensan.com/antikforum/.

chrissan
4/20/09, 12:14 AM
#5

Håller med AndersE, det är möbler som jag skulle vilja ha (har några i den stilen), men som inte brukar ge mycket pengar. Konstigt npg är de svåra att hitta för köparen i alla fall.

AndersE
4/20/09, 12:16 AM
#6

#0 När det gäller ålder tror jag också att båda möblerna är från slutet av 1800-talet. Kanske 1880-1890?

Men jag är ingen expert…

Annons:
chrissan
4/20/09, 12:17 AM
#7

Buffén är nog lite nyare, 10-tal tror jag. Jättesnygg!

Upp till toppen
Annons: