Annons:
Etikettskrivtema
Läst 3514 ggr
AndersE
2009-04-23 23:39

Skrivtema - Gamla brev

Det är snart tre månader sedan vi startade skrivtemat. Själv har jag levt efter devisen - "gör inte idag vad du lika gärna kan skjuta upp till morgondagen"… Nu börjar det bli hög tid att ta tag och att slutföra.

Hur går det för er andra?

Annons:
AndersE
2009-04-23 23:41
#1

Jag måste erkänna att jag har egentligen bara idéer. Fast de brev jag har idéer om har jag också mycket material till så när jag väl sätter igång så tar det nog inte så lång tid. 

Jag har fortfarande ambitionen att lämna in minst två bidrag!

Cheyenne
2009-04-24 00:04
#2

Jag var tvungen att välja "vill inte vara med" då mina två bidrag avser vårt andra skrivtema.

leja
2009-04-24 11:35
#3

Har inte orkat/hunnit gå igenom den brevhög jag har. Men det vore kul att skriva något. Speciellt som det rör den släkt som brukar ha släkt kalas varje sommar i augusti. SÅ det vore kul att ha något med där och presentera.

Vad ska man ha som signatur tro?

AndersE
2009-04-24 12:21
#4

#3 Det tar förmodligen inte så lång tid om man bara kommer igång…

AndersE
2009-05-06 13:46
#5

Jag får tyvärr konstatera att detta runnit ut i sanden. Jag är själv del i detta och får väl delvis skylla på att denna tid på året är en fullmatad tid. 

Barnen har avslutningar med träning och förberedelser såväl i skolan som på fritiden. På jobbet händer rätt mycket, bl.a. förberedelser för sommaren som för oss är en besvärlig tid då alla ska vara lediga samtidigt som det är mycket att göra. Hemma både lockar och kräver trädgård och uteliv mer än vanligt.

Själv har jag totalt glömt skrivandet i ett par veckor. Upptäckte förvånat igår att 30 april passerat utan att jag tänkt en tanke på något skrivtema.

Vet inte riktigt nu hur vi skall gå vidare? Kanske göra ett nytt försök då det drar ihop sig till höst?

Cheyenne
2009-05-06 13:57
#6

Jag har inte skrivit något på temat "gamla brev" men jag har färdigställt två alster under skrivtemat "Kvinnor på skuggsidan". Personligen ser jag jag gärna att vi i första hand skjuter på projektet och dess dead-line tll hösten för att ge fler chansen att skriva klart men då vill jag också (för att vara helt ärlig) veta om det verkligen finns något intresse.

Annons:
AndersE
2009-05-06 14:13
#7

#6 Jag håller med. Vi får kanske ta en ny omgång med "gallupar" osv?

Cheyenne
2009-05-06 14:28
#8

#7 Jag tycker vi kör en ny omröstning.

leja
2009-05-07 12:11
#9

Jag håller med att det finns intresse att skriva, men har inte hunnit med. Fast det finns väl inget hinder för oss att publisera skrivna berättelser här? Och när vi har tillräkligt många göra en publikation?

Vad ska man ha som signatur tro?

Cheyenne
2009-05-07 12:15
#10

Tack för din input leja. Någon annan som har en tanke?

AndersE
2009-05-07 12:41
#11

#9 Det finns alltid möjligheter att publicera något som en artikel här.

Fast det är inte lika kul att göra ett tryckalster med innehåll som alla redan läst.

#10 Jag tänker mig att göra ett omtag efter sommaren.

Denna kommentar har tagits bort.
leja
2009-05-08 01:46
#13

Min ide var att dels göra en omstart eftersommaren. Men om någon/några skrivit sin text redan nu så kunde vi publicera den här ocksså. För det skulle vara kul att läsa.

Jag är alltså för din ide, men skulle gärna även kunna läsa texterna på nätet.

Vad ska man ha som signatur tro?

Annons:
Upp till toppen
Annons: