Annons:
Etikettarkeologi
Läst 3455 ggr
LostHorse
2009-09-09 01:16

Från Bronsålder...

Hej på Er!

Jag hoppas att jag nu inte hamnar fel,då får ni ta bort eller flytta tråden.

Jag är super-interesserad, av allt forn-nordiskt(egentligen all historia),eller har rättare sagt blivit med åren. Vi har en liten plutt mark som vi förvaltar,men som jag ej hittar mer om,än i själva backen förstås.

Nu letade jag lite,och hittade på Riksantikvarieämbetet att platsen var märkt som fyndplats ifrån Bronsålder o framåt,kan någon ge mer tips om hur man letar fram något om tidiga händelser, om just den tiden-eller får man nöja sig med googlandet(som iför sig är ok)

Sen är jag också lite nyfiken på,hur skyddad en sådan plats är,från oss moderna människor! Av dylika lagar tex.

(På en bild,så kan man se att marken är blåmärkt med "Run"-R;et- den är märkt på riksantikvarieämbetet)

mvh ella

(som ber att få denna,borttagen..den är  flyttad till "Arkeologi")-ber om ursäkt för att jag ej såg den rubriken,innan!

Annons:
AndersE
2009-09-09 01:28
#1

Det låter väldigt intressant!

Du har passerat området för min kompetens, men som du kanske ser har vi en grupp för arkeologi där några med mer kunskaper skrivit lite. Där hittar du nog också länkar till sidor som kanske kan ge mer hjälp.

LostHorse
2009-09-09 01:44
#2

Har flyttat inlägget,förstod nästan jag var på fel spår,he,he..Flört

mvh ella

Upp till toppen
Annons: