Annons:
Etikettinstruktionsfilmer
Läst 4754 ggr
Pedran2
3/10/10, 6:31 PM

Minnesförlust?

Alltså, jag har helt glömt hur man gör för att infoga en bild från ett uppslag i en kyrkbok. Jag har sett att man kan göra detta och har gjort det förut, men icke sa Nicke, kommer inte ihåg hur man gör. Läser introt men men..

Mycket tacksam för hjälp

Elsy, Pedran2 Stenberg

Annons:
svenne
3/10/10, 8:11 PM
#1

Du klickar på "bläddra" bredvid "bifogad fil" och laddar upp bilden från din dator.

Sedan skickar du inlägget som vanligt.

Pedran2
3/11/10, 12:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jaha tack det verkar ju hur enkelt som helst. Det funkar inte, jag markerar bilden som jag lagt på "mina bilder" OCH klickar, men sen då, det kommer ingen bild. Finns det några fler "bra" svar..

Jag försöker med skärmdump, jag försöker att kopiera och klistra in - men nej det går inte. Har kollat om bilden är för stor oxå.

Pedran2
3/11/10, 1:01 AM
#3

Jo men när jag skickade iväg min KLAGAN så dök bilden upp där. Jag trodde i min enfald att jag skulle få se bilden på inlägget när jag höll på att skriva. Oj oj oj, tänka först och prata sedan

Nu är det OK

Tackar, tackar och bockar

Pedran2
3/11/10, 1:19 AM
#4

Absolut och nu tänker jag komma med en fråga, om jag inte gjort bort mig helt förstås?

Det gäller inlägget och den här bilden.  Jag har hittat en sjöman Carl Oscar Carlsson född 1881-08-26 i födda-vigslar och döda i SCB - SVAR under Eskilstuna och Fors församling 1901. I början av okt månad och mitt däri står 1899 död 25 maj sjömannen o s v och i anteckningarna står Död i Bahia  25/5 1899 enl meddelande fr Göteborgs sjömanshus o s v  .se bild(hoppas den kommer med annas se #2)

Nu vill jag bara höra om någon vet hur/om man kan kolla digitalt i Gbg sjömanshus anteckningar eller var man skall vända sig.

Tacksam för svar igen(hu så spännande och se om bilden dyker upp på detta inlägg)

chrissan
3/11/10, 10:42 AM
#5

Göteborgs sjömanshus arkiv är inte scannat, man måste kolla manuellt tyvärr.

Pedran2
3/11/10, 1:14 PM
#6

Tack chrissan då vet jag.

Annons:
Upp till toppen
Annons: