Annons:
Etikettvem-tror-du-att-du-är
Läst 4118 ggr
leja
2010-05-02 12:23

Tidningen Who Do You think You are

Fick tidningen av min bror som köpte den i england förra veckan. Den är intressant, men naturligtvis väldigt inriktad på england. Detta nummer inne håller dessutom presentationen av den amerikanska serien, med smakbitar av programmen. De ska börja sändas på engelsk tv och därför bara smakbitar. Med varje tidning följer dessutom en cd. Som det verkar med "directory" från olika delar av england, dvs varje cd innehåller ett distrikt. Detta nummer är det North Yorkshire ancestors. Eftersom jag fått detta nummer tänkte jag bara informera om det. Det finns såklart en hemsida om man vill veta mer.

www.bbcwhodoyouthinkyouaremagazine.com

Hoppas jag skrev rätt nu.

Flört

Vad ska man ha som signatur tro?

Annons:
leja
2010-05-02 12:27
#1

Får inte länken att fungera. Förstår inte varför men provar igen.

http://www.bbcwhodoyouthinkyouaremagazine.com/

Vad ska man ha som signatur tro?

torsbo
2010-05-04 13:24
#2

Jag har prenumerat på denna tidning sedan i höstas i hop med en god vän. Vi tycker den är intressant och innehåller mycket artiklar även utanför de personer som just nu är mer eller mindre aktuella i WDYTYA. Det är artiklar om olika yrken, sociala förhållanden, hur man hittar uppgifter om soldater i de stora krigen, och väldigt mycket mer.

Jag har inte något speciellt eget intresse av England, men tycker ändå att det är väl värt pengarna att läsa detta.

Senaste numret, april 2010, innehåller en speciell avdelning om hur man hittar sina släktingar i USA, och det är nog ganska lika som för oss. Här berättas också om olika typer av invandring till England, från hugenotter till östjudar, m.m.

Varje nummer är på ca 98 sidor, i färg (förstås) och en prenumeration om 13 nr kostar 55 pund.

Upp till toppen
Annons: