Annons:
Etikettutflyktstips
Läst 4767 ggr
Phryxe
5/28/10, 9:15 PM

GenealoGee

GenealoGee, en sajt för genealogiska nyheter och nätverkande.

Annons:
AndersE
5/31/10, 11:40 PM
#1

Jag kikade in lite idag. Tanken är god, men jag hittade inget för mig.

Jag tänkte på om det finns något på sajten som vi kan inspireras av här. Vi har ju en länksamling på Proveniens som Cheyenne jobbat mycket med och som nog kommer att fortsätta att växa.

På GenealoGee fanns ju också tips på annat - som t.ex. bloggare. Jag vet att det finns medlemmar på Proveniens som bloggar om släktforskning. Säkert finns det mer som man annars missar.

Likaså finns det twittrare och kanske annat.

Hur hjälper vi varandra att hitta sådant. Avdelningar i länksamlingen eller på annat vis?

Phryxe
6/1/10, 9:47 AM
#2

GenealoGee sammanställer och presenterar aktuella inlägg från diverse bloggar, ser det ut som. Genealogy Wise, som tipsats om tidigare, verkar mer inriktad på nätverkande.

Ang. länkar. Varför finns inte ens ett formulär för att komma med länktips? Om man dessutom kunde tagga länkarna och sedan specifikt söka på länkar och dess taggar tror jag man hittar bättre.

13nilsson
6/1/10, 11:15 AM
#3

Hej.

Jag ville bara tala om att jag har en sida med rubriker från många svenska släktforskningsbloggar.

Den kan hittas på följande adress http://fam-nilsson.eu/news-blog/

sidan kan ta lite tid att ladda då denska hämta rätt mycker information.

Phryxe
6/1/10, 11:25 AM
#4

#3 Intressant. Inläggen borde dock vara daterade.

Andersdotter
6/1/10, 12:09 PM
#5

#2 formulär där användarna kunde lägga in länkar hade varit perfekt, men hur skulle det låta sig göras? Någon ide?

På Proveniens har lagts in massor av bra länkar som ligger i olika trådar, många gånger svårt att hitta tillbaka till dom.

13nilsson
6/1/10, 2:19 PM
#6

Om man håller musen över en rubrik visas datum, om det finns i flödet.

Annons:
Upp till toppen
Annons: