Annons:
Etiketthemsida
Läst 6582 ggr
AndersE
6/13/10, 1:10 AM

Skaffa egen hemsida

På Rötters förstasida läste jag att Släktforskarförbundet tillsammans med "Snabber AB" nu erbjuder möjligheten att enkelt göra sin egen hemsida med resultatet av sin släktforskning.

Jag har inte tittat närmre på vad erbjudandet innebär eller om priset är konkurrenskraftigt, men gillar grundtanken. Det är positivt om flera släktforskare gör sitt arbetsresultat tillgängligt tycker jag.

Annons:
AndersE
6/13/10, 1:11 AM
#1

Läs artikeln på Rötter - länk

13nilsson
6/13/10, 12:42 PM
#2

Jag tittade runt lite på snabbers exempelhemsida och upplägget är det väl inget att klaga på, lite seg laddning kanske på albummet första gången det laddades.

PHPGedView-sidan var dock betydligt segare och man undrar hur sida laddas med betydligt fler personer i databasen än de ca. 2000 som låg där nu.

Jag har en del erfarenhet med just PHPGedView och om inte snabber har gjort någon modifikation i programmet, så är det allt annat än enkelt att presentera sina data. Detta program, enligt min erfarenhet, kräver en del datorvana.

I mitt tycke skulle då till exempel Family Tree PHP vara ett mycket vettigare alternativ då detta program är betydligt mera lättanvänt.

Priset tycker jag är i högsta laget för en sådan här tjänst, även till det rabbaterade priset.

För egen del så betalar jag ca. 350 :- per år för min hemsida med 3 GB utrymme och domännamn, men då får jag i och för sig fixa alla program själv, men det ger ju en viss frihet.

Upp till toppen
Annons: