Annons:
Etikettutflyktstips
Läst 5675 ggr
AndersE
6/27/10, 1:13 PM

Hembygdsparken i Ängelholm

En kort promenad från min bostad ligger ett fantastiskt trevligt utflyktsmål. Hembygdsparken fyller dessutom 75 år i år.

Det är ett perfekt utflyktsmål för alla, oavsett ålder. Dessutom är det gratis att besöka parken och alla fem muséerna nås med en inträdesbiljett om bara 30:-!

Läs mer!

Annons:
svenne
6/27/10, 11:16 PM
#1

Det verkar vara en riktigt fin oas i staden, skulle gärna göra ett besök där om det har varit lite närmare. Jag får väl säga som lappgubben från Karesuando som hade besökt Stockholm:

Det var fint och trevligt där, bara synd att det ligger så ocentralt.Skrattande

AndersE
6/27/10, 11:27 PM
#2

#1 Jo, jag har för mig att det brukar utses till Skånes mest besökta turistattraktion. Orsakat dela av att det är gratis, men också för att det faktiskt finns mycket att göra och se.

Och så långt bort är det inte…

svenne
6/27/10, 11:34 PM
#3

#2 Nej, egentligen inte så långt borta…

Här i Karlstad har vi Mariebergsskogen , en väl besökt park.

AndersE
6/27/10, 11:53 PM
#4

#3 Bra!

För den som vill presentera just "sitt" utflyktsmål i artikelform vill jag bara säga - det är enkelt.

Besök ditt smultronställe med digitalkamera. Sedan behövs inte många rader beskrivande text för att göra en trevlig och lockande artikel. Så här i sommar- och semestertid är många av oss ute och reser.

Så trevligt med nya tips!

AndersE
6/28/10, 1:19 PM
#5

Utöver en allmän artikel om parken gör jag även separata om olika företeelser i parken. Först ut är klockstapeln med målningar av Pär Siegård. Länk

AndersE
7/2/10, 11:29 AM
#6

Nu också om skvaltkvarnen - länk

Annons:
AndersE
7/13/10, 5:44 PM
#7

Jag har skrivit en artikel om "Grönvallska gården" som visar ett borgerligt gathus från 1800-talet.

Länk till artikeln

AndersE
7/20/10, 2:36 AM
#8

Nu finns också en artikel om Luntertunstugan, en del av en bondgård från 1600-talet, men med än äldre anor.

Länk till artikeln

AndersE
10/12/10, 11:48 AM
#9

Och nu kan man läsa om Tekniska museet.

Länk till artikel

svenne
10/13/10, 12:47 PM
#10

Trevligt!

Ronny-K
10/16/10, 2:36 PM
#11

Jag sökte i systersajten Engeholmiana efter mannen som gett namn till en plats i Ängelholms Hembygdspark. Malte Stierngranat. 
Nu vet jag inte om det var rätt man jag googlade fram, men det var både läsvärt och roligt med berättelsen om denne excentriske herres liv och leverne

 Malte Stierngranat, 1  -  2

Upp till toppen
Annons: