Annons:
Etikettindividforskning
Läst 2551 ggr
VildaVittra
12/1/15, 1:14 AM

Extra morbror

Jag har fått hör att min morfar har i alla fall en son till, hur tar jag reda på dennes identitet utan att ruinera mig?  Min morfar dog 1972 så jag kan inte använda mig av folkbokföringen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Record
12/1/15, 12:10 PM
#1

Enkelt förklarat, en titt i dödboken, och sedan vidare bakåt i tiden för födelsedatum o namn samt plats. Är detta för 1940 är troligen AD bästa vägen till Husförhörs-böcker. Allt för att uppfylla sekretesskraven ..

Vad fordras för att ruinera dig? 🤔

Lisabet
12/1/15, 3:49 PM
#2

Om du vill kan du pm:a mig de uppgifter du har, så kan jag kolla i dödboken och lite andra längder på AD, jag har abonnemang.

Annars kan du, om du vill gå ut offentligt med uppgifterna, skriva in uppgifterna här, så att fler ögon ser efter.

VildaVittra
12/1/15, 4:27 PM
#3

#1 Riksarkivet tar en ganska saftig timpenning för att slå upp honom, och det kan ta ett tag att gå igenom alla register då han flyttade en del samt ägde hus runt om i landet. 

#2 Du har pm.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: