Annons:
Etikettindividforskning
Läst 1997 ggr
[Didnovarre]
6/15/14, 2:21 PM

Önskar inf. om Grafley, Göteborg, 1790-talet

Jag skulle vara mycket tacksam om någon har möjlighet kolla om Mikael J. Grafley som vistades i Göteborgsområdet 1794  (arbetsledare vid uppförandet av Gunnebo i Fässberg sn) fanns upptagen som medlem av engelska eller eventuellt tyska församlingen i Göteborg vid den tiden. Om möjligt även varifrån han kom och vart han tog vägen.

Annons:
EvaMorfi
6/15/14, 3:49 PM
#1

Han finns inte i det digitaliserade registret för engelska församlingen. Kristine har inte så gamla personalförteckningar

[Didnovarre]
6/15/14, 3:58 PM
#2

#1 Tack för att du kollade!

[Didnovarre]
6/15/14, 7:25 PM
#3

Dessvärre missuppfattade jag förnamnet- den eftersökte hette Martin J. Grafley, inget annat. Fast det fanns nog ingen Grafley alls i registret, så skadan är förhoppningsvis minimal… ☺️

[Didnovarre]
6/17/14, 10:52 AM
#4

Ytterligare lite assistansönskemål! Martin J. Grafley uppges vara skriven på Gunnebo i Fässbergs socken (O) 1794 enligt en källa. Kan någon vänlig själ med tillgång till kyrkboksuppgifterna kolla detta, och om det finns några ytterligare upplysningar där (födelseuppgifter etc.) om Grafley?

(Det hela är inget släktforskningsprojekt, utan bara ett eget försök att lära mig mer om vissa intressanta personer i 1700-talets Göteborg.)

EvaMorfi
6/21/14, 8:07 PM
#5

Jag tittade i hfl. På Gunnebo står det bara ägaren Halls namn.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: