Annons:
Etikettamerikaforskning
Läst 5088 ggr
edithjosefina
8/27/13, 7:19 PM

CERTIFICATE OF DEATH New York

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Andra gången gillt.

Ett tips att inte ge upp. För ca tre år sedan skickade jag efter Death Certificate från New York på min farfars syster: Hedvig Johannesson/dotter född 14/8 1888 Idehult, Rödeby, Blekinge - död januari 1968 i New York. Hon emigrerade till Amerika 1904. Begäran av certificated var genom www.ancestry,com / Vitalcheck. Trots betalning ( pengar som jag ej fått tillbaks ) fick jag ej något svar.

För en vecka sedan gjorde jag ett nytt försök via www. ancestry.com och vitalcheck och idag, levererat till min dörr har jag fått ett Death Certificate på Hedwig Johnson.( Hennes namn i Amerika ). Varför det fungerade idag vet jag ej. Priset var 72 dollar. Dyrt kanske, men informationen på certificated har löst många frågor.

Annons:
EvaMorfi
8/27/13, 8:32 PM
#1

Jag var på väg en gång att beställa ett death certificate från NYC. Min mors försvunna kusin dog där antagligen 1992 - en Axel Leonard Ek… Samma namn och födelsedatum.

Det är ett par tre år sedan nu. Jag fick veta att det skulle ha gått 50 år sen dödsfallet, eller så skulle man kunna visa släktskap. Mors kusin hörde inte ens av sig till sin mor som dog 1973. Kanske hade han gett fel uppgifter om sin bakgrund.

En bekant till mig i USA berättade att NYC är jättestränga och att jag riskerade förlora mina pengar. Därför beställde jag aldrig dokumentet.

Kanske har NYC ändrat på sina regler?

edithjosefina
8/27/13, 8:49 PM
#2

Eva8Morfi

Jag blev faktiskt förvånad att jag fick certifikatet och så snabbt eftersom det ej lyckades första gången. Certificated är från 1968 och 50 år har ej passerat. Det stämmer att man kan förlora pengar, jag gjorde det första gången.

aKekar063
11/25/16, 11:26 PM
#3

Är söktjänsten i Ellis Island en pålitlig tjänst att söka rätt på ett dödsbevis ( årtal ) på en släkting som rest till Amerika 25 april 1896. Jag har sökt gratis i tjänsten och har  hittat resebiljetterna ID på sökta syskon till min mormor Anna Svensson Söderberg. Tjänsten anger några tänkbara ättlingar men kräver att man donerar
en liten summa till stiftelsen.

Upp till toppen
Annons: