Annons:
Etikettövrigt
Läst 2430 ggr
madamescandaleuse
1/5/13, 1:06 PM

Skribenter sökes!

Sedan fem år tillbaka är Madame Scandaleuse en av Sveriges mest välbesökta bloggar med inrikning på historia. I ett halvår har dock bloggen stått stilla, och det beror på att jag, som under hela tiden drivit bloggen, har slutat studera och börjat arbeta heltid och därför haft svårt att hinna med att uppdatera. Eftersom jag inte vill att bloggen ska dö så gör jag nu om den. Jag håller på att flytta den från blogg.se till wordpress och utveckla den till ett "online-magazine". Flera gånger i veckan kommer vi att publicera intressanta artiklar om kejserliga Ryssland, viktorianska och edwardianska kläder, kungliga juveler och mycket mer. För att detta ska vara möjligt att genomföra söker jag härmed skribenter. Som skribent ska du ha ett brinnande intresse för historia (helst perioden 1750-1930) och vara beredd att producera mellan 1-3 artiklar per vecka. Till en början kommer du inte att få någonting betalt, men material i form av böcker, filmer osv kan bli aktuellt.  Alla artiklar ska skickas till mig för granskning, och jag sköter själv publiceringen. Din artikel kommer naturligtvis publiceras tillsammans med ditt namn och din personliga byline. Alla skribenter blir även presenterade i ett personporträtt som kommer att finnas tillgängliga genom en länk i menyn. Vid eventuella intäkter får skribenterna självfallet ett antal procent (ännu ej fastställt).

För mer information:

http://priggles.blogg.se/

Skicka ett mail där du berättar om dig själv och ditt intresse för historia till madamescandaleuse@hotmail.com. Bifoga gärna en artikel som du har skrivit.

Vänliga hälsningar,

Erika a.k.a Madame Scandaleuse

Annons:
Upp till toppen
Annons: