Annons:
Etikettutflyktstips
Läst 3594 ggr
Cheyenne
2009-10-03 13:06

Temadag/Öppet hus i Sollentuna

Tips om ni har vägarna förbi Sollentuna den 24 oktober. Själv vill jag väldigt gärna veta mer om Fattigvården förr så jag tänkte gå. Arrangörer är Sollentuna Släktforskare.

Program:
Temadag/öppet hus

Lördagen den 24 oktober i Amorinasalen, Bibliotekshuset, Sollentuna Centrum.

Temadag: Fattig förr

Föredrag kl. 11.30 av Birgit Peters, Människoöden i Fogelströms författarskap.

Föredrag kl. 13.00 av Berith Dahlström, Fattigvården förr.

Utställning kl. 11.00-15.00 i Tintomararummet. Hjälpmedel och arkivtjänster för släktforskare med möjligheter att köpa CD-skivor, släktforskarprogram, böcker m.m.

Utställare är Riksarkivet, Stockholms Stadsarkiv, Krigsarkivet, Sällskapet Vallonättlingarna, StorStockholms Genealogiska Förening SSGF, Genealogiska Föreningen, Släktforskarnas arkiv, DIS/Öst, Genline, Min släkt, Arkiv digital.

Fri entré. Välkommen!
Arr: Sollentuna Släktforskare

Annons:
AndersE
2009-10-03 13:13
#1

#0 Det ordnas en hel del intressant på sina håll!

chrissan
2009-10-03 13:13
#2

Det lät intressant! Får se om jag är i närheten

Cheyenne
2009-10-03 13:21
#3

Ja, Sollentuna Släktforskare är storleksmässigt en lite mindre förening men de anordnar massor av aktiviteter, t.ex Arningeträffar och det är ganska ofta aktiviteter som ovan i biblioteket i Sollentuna.

Även det första föredraget; "Människoöden i Fogelströms författarskap" finner jag oerhört intressant av två anledningar; Älskar Fogelströms Stockholmssvit och han blandade ju fiktiva karaktärer med människor som faktiskt har existerat så det kan bli intressant att lyssna på. Sen ligger ju Stockholmsforskning mig nära hjärtat.

Upp till toppen
Annons: