Annons:
Etikettdatorprogram
Läst 7580 ggr
kajsa-kavat
12/17/09, 1:36 PM

Program för släktforskning

Ni som har särskilda program för er släktforskning, har ni dom ligger ute eller bara för hemmabruk.

Jag är så nyfiken på hur det kan se ut, ni som har er sida ligger på webben kan ni inte länka till sidan här så man kan få se hur det kan se ut ????

Finns det en tråd i ämnet förut så får väl du/ni ta bort det här.

mvh kajsa-kavat

Annons:
chrissan
12/17/09, 2:07 PM
#1

Jag använder Min Släkt. Man kan ladda ner en bantad version på www.dannbergsdata.se.

Du kan se exempel på min synnerligen ofärdiga testhemsida:

http://www.anst.uu.se/kersbing/forskning/

Alsterolle
12/17/09, 2:12 PM
#2

Kajsa!

Här en länk till data utlagda på Internet.

Jag har först matat in i MinSläkt-programmet och sedan relativt enkelt  skapat data (html) för Internet.

http://www.radiocom.se/slekt/clarholm/

Clarholm var den siste privata ägaren av Alsters Herrgård, numera "Frödings minnesgård" som ligger ngn km från där jag bor.

svenake
12/17/09, 3:21 PM
#3

Jag använder också MinSläkt  och är oerhört nöjd med detta.   Mycket enkelt att börja med, tillverkat av en programmerare, men det var hans mamma som ville ha det, och hon har hela tiden kollat och godkänt det, därför är det så logiskt tror jag.

På hemsidan dannbergsdata.se  finns en massa länkar till sidor som använder hans program.

AndersE
12/17/09, 4:14 PM
#4

Jag har använt DisGen sedan jag började. Det är enkelt att från programmet göra sidor för publicering på internet. Syns på ellerstrand.se.

kajsa-kavat
12/17/09, 5:34 PM
#5

Det verkar finnas lite att välja på i allafall, och många av sidorna ser väldigt bra ut. Jag vet inte om det är dags att skaffa program ännu, ville bara kolla vad som finns.

"4 Din sida har jag försökt komma in på, men det går inte. Jag hittar inga undersidor. Det är bara en lång sida, och inget mer.

mvh kajsa-kavat

AndersE
12/17/09, 6:33 PM
#6

#5 Startsidan är en enkel sida med länkar till andra sidor. Min släktforskning finns under just den rubriken. Den har också en startsida med länkar till olika släktgrenar.

Annons:
kajsa-kavat
12/17/09, 7:53 PM
#7

"6 Något konstigt var det. Men nu när jag slog på datorn igen så fungerar det som det skall. Intressant sida.Skrattande

Linda-A
12/17/09, 8:08 PM
#8

Även jag kör Min släkt. Jag tycker att programmet är logiskt och lättarbetat!

svenake
3/23/12, 12:43 PM
#9

Datorprogram Glad

Upp till toppen
Annons: